niedziela, 15 grudnia 2013

Tort mandarynkowy


Przepis dostałam od p. Agnieszki. Przymierzałam się długo, aż wreszcie dojrzałam do kolejnego tortu:)


Składniki na biszkopt :
  • 4 jaja
  • 1  szklanka cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 4 łyżki wody
Składniki na masę do przełożenia tortu :
  • 1 serek mascarpone 500 g
  • 1 serek naturalny 500 g -"zielona łąka"
  • 2 puszki mandarynek, mandarynki oddzielamy od soku
  • 1 śmietana 30 %  -500 ml.
  • 3 łyżki żelatyny
  • około 1 szklanki cukru pudru
Przygotowanie ciasta biszkoptowego
  1. Białka oddzielić od żółtek
  2. Do żółtek dodawać stopniowo cukier, po łyżce wody i ucierać
  3. Połączyć mąkę z proszkiem i dodawać przesiane stopniowo do utartych żółtek
  4. Białka ubić ze szczyptą soli i dodać do masy żółtkowo-mącznej- wmieszać ostrożnie, by białka nie opadły
  5. Upiec w temp.180 C przez około 30 min.- przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem
Ja piekłam w prodiżu w okrągłej foremce o średnicy 26 cm

Przygotowanie masy  do tortu : dobrze będzie, gdy zrobimy to w dużym naczyniu i dużym mikserem, bo kremu jest dużo
  1. Serki zmieszać ze sobą, dodać cukier puder i dobrze rozmieszać mikserem
  2. Śmietanę ubić, żelatynę rozpuścić w ciepłym soku mandarynkowym ( w około 1/4 szklance) i dodać rozpuszczoną żelatynę, ciągle mieszając do ubitej śmietany
  3. Dołożyć do masy 3/4 osączonych mandarynek i dobrze całość wymieszać (można ułożyć na wierzchu kremu- i ja tak zrobiłam), 1/4 mandarynek zostawić do dekoracji
  4. Ciasto biszkoptowe przekroić na 2 części, tak miałam w przepisie, ale następnym razem przekroję na 3 części, bo biszkopt wyrósł mi wysoki
  5. Jedną część ułożyć na kloszu - nasączyć sokiem mandarynkowym i jeśli widzimy, że mamy go za mało to dodajmy trochę wody i soku z cytryny
  6. Smarujemy wierzch ciasta kremem  serowo- śmietanowym ( teraz ułożyłam 3/4 mandarynek)
  7. Przykrywamy to następnym biszkoptem i nasączmy ciasto,( jeśli kroimy na 3 części to z 3 częścią biszkoptu postępujemy podobnie )
  8.  Zachowujemy część kremu do posmarowania i dekoracji wierzchu, odłożoną 1/4 częścią mandarynek ozdabiamy wierzch tortu :)
Krem jaki mi pozostał wykorzystałam do napełnienia kruchych babeczek, a jeśli takich nie mamy to możemy zrobić z niego oddzielny deser, który udekorujemy najlepiej świeżymi owocami. Składników na masę kremową jest dość sporo, a jesli nie chcemy, by ich nam pozostało zróbmy krem z połowy składników, powinno starczyć i nic sie nie zmarnuje :)







19 komentarzy:

  1. Ale cudny tort, wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że smakuje tak wspaniale, jak wygląda! :P

    OdpowiedzUsuń
  3. musi być niesamowicie smaczny! =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo elegancki!
    Chętnie wprosiłabym się na porcję...

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ elegancki! Na uroczystość rodziną idealny ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadam tortów ale ten wygląda smakowicie może te mandarynki nadają smaku
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam :) Zapraszam do udziału w konkursie kulinarnym z motywem zoologicznym.
    Konkurs promuje akcję "zwierzak to nie zabawka - nie kupuj go na prezent".
    Nagrodami są akcesoria zoologiczne.
    Więcej informacji tu: http://kasinkowe-gotowanie.blogspot.com/2013/12/zwierze-to-nie-zabawka-nie-kupuj-na.html
    Zachęcam również do napisania na blogu kilku słów w kwestii kupowania zwierząt pod choinkę.

    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  8. Co za widok, to dopiero musi być smak !
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudnie wygląda, poproszę kawałeczek do porannej kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. znam ten tort:) w dzieciństwie mama piekła go na moją prośbę na każda możliwą okazję:) jest wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  11. No ładnie, jak to jest "prosta potrawa" to ja już wolę coś wyhaftować.... Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, akurat to nie jest zbyt proste, ale i nie skomplikowane :)
      a haft dla mnie też nie jest" bajką".Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Uwielbiam takie ciasta, są idealne na każdą chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Musi być pyszny i pachnący, mandarynkowy po prostu!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki piękny! A w smaku zapewne orzeźwiający;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oooooo!!! Przepięknie i przesmacznie wygląda! Ależ mi ślinka pociekła :) już wiem, co na sylwestra zrobię! :))

    OdpowiedzUsuń
  16. tort wystrzałowy :) wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...