sobota, 9 stycznia 2016

Polędwica z dzika - gotowana



Składniki:

  • 2 polędwiczki z dzika , u mnie około 1 kg
  • 2 łyżki smalcu do smażenia
  • sól






Składniki marynaty:

  • 2 szklanki wody
  • 2 liście laurowe
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • 2 ząbki czosnku utarte
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 5 ziaren pieprzu czarnego
  • 1 duża cebula pokrojona w piórka
  • 2 goździki
  • 3 ziarna jałowca



Przygotowanie:

  1. Wszystkie składniki marynaty wkładamy do małego garnka i doprowadzamy do wrzenia.
  2. Umyte polędwiczki wkładamy do szklanego naczynia i zalewamy gorącą marynatą, mięso powinno być całkowicie zanurzone w wodzie
  3. Przykrywamy i odstawiamy w chłodne miejsce na 24 godziny
  4. Po tym czasie wyciągamy polędwice z zalewy i osuszamy ręcznikiem papierowym i lekko solimy, obsmażamy na rumiano
  5. Marynatę cedzimy przez sitko, wyciągamy liście, pieprz i ziele, goździki, jałowiec
  6. Do garnka wlewamy przecedzoną marynatę, wkładamy obsmażone polędwiczki i zmiksowaną wpierw w niewielkiej ilości marynaty cebulę
  7. Mięso gotujemy pod przykryciem do miękkości ( u mnie około 40 min) na małym ogniu
  8. Z pozostałej po gotowaniu marynaty można zrobić sos zagęszczając go odrobiną mąki, doprawić do smaku solą i pieprzem
  9. Wtedy pokrojone w plastry mięso polewamy otrzymanym sosem.

przepis stąd moimi modyfikacjami.


16 komentarzy:

  1. Wiem, że dziczyzna jest wolna od antybiotyków, ponieważ zwierzęta żyją na wolności i nie są sztucznie tuczone. Jednak z czystego sentymentu nie zjem mięsa z sarny, jelenia ani z dzika...
    Wg Twojego przepisu przygotuję kawałek schabu. Przypuszczam, że też będzie dobry.
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie lubię dziczyzny, więc tym razem się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo smacznie, nigdy nie jadłam takiej wędliny.

    OdpowiedzUsuń
  4. No to teraz trzeba wybrać się na polowanie. Żart. Nie popieram myśliwych.

    OdpowiedzUsuń
  5. dziczyzny jeszcze nie miałam okazji zjeść, a wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się boję bąblowicy...ale przepis smakowity - jak zwykle

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią wypróbuję , bo często przygotowuję dziczyznę . Mamy znajomego myśliwego , który często nam podrzuca mięso. Pozdrawiam !!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Potraw z dzika nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł na polędwicę. Ja najbardziej lubię gulasz z dzika/jelenia. Przepyszny! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie mam dostępu do dziczyzny, ale chętnie bym spróbowała:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała, bardzo lubię dziczyznę, w moim domu rodzinnym kiedyś dużo się jej przyrządzało

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziczyzna, cielęcina ,jagnięcina-żadnego z tych mięs nie byłabym w stanie przełknąć. Widziałam oczy umierającego cielaka i sarny....

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda wspaniale, bardzo apetycznie. Uwielbiamy domowe wędliny i bardzo je sobie cenimy. Jeśli uda nam się gdzieś dostać mięso, chętnie skorzystamy z Twojego przepisu :) pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  15. o jaa.. ja nigdy dziczyzny nie jadłam! wow, ciekawe przyrządzenie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...