czwartek, 7 stycznia 2016

Super prosty chleb na drożdżach





Składniki :

  • 1 litr wody
  • 5 dag świeżych drożdży
  • 1 łyżka soli
  • 1 łyżka oleju
  • 1 kg mąki mąki pszennej typ 650
  • ewentualnie ziarna, wtedy odjąć tyle mąki co damy ziaren, ja dodałam łyżkę ziaren czarnuszki do ciasta i łyżeczką ziaren posypałam go z wierzchu.

Przygotowanie ;
  1. Do letniej wody dodać drożdże, sól i olej - wymieszać
  2. Do odmierzonej mąki wlewać stopniowo wodę z dodatkami i wyrabiać drewnianą łyżką
  3. Ciasto jest na tyle rzadkie, że w ostatnim momencie wyrobiłam je robotem ręcznym z hakami
  4. Pozostawiłam je w cieple na pół godziny, podrosło
  5. Przełożyłam do wysmarowanej szklanej foremki i wstawiałam do nagrzanego piekarnika, piekłam przez 1 godz. w temp. 220*C
  6. Po tym czasie wyjęłam, studziłam chleb na kratce do dnia następnego.

Moje uwagi :

Chleb piekłam w okrągłym naczyniu o średnicy 24 cm. 
Wydaje się, że lepsza byłaby foremka podłużna.

Do upieczenia tego bochenka użyłam połowę składników.
A z  podanej ilości wychodzą dwa bochenki ; takie w długiej i średniej keksówce.
Foremka powinna być dobrze wysmarowana tłuszczem lub wyłożona papierem do pieczenia by nie było problemów z wyjęciem upieczonego chleba :)



Przepis dostałam od Moniki.
Ten chleb powinien udać się każdemu :)
Po upieczeniu najlepiej smakuje przez dwa kolejne dni.

24 komentarze:

  1. Jaki on będzie ogromny, z całego kilograma :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego zrobić 2, albo jeden z połowy składników, tak jak zrobiłam to ja. Ale lepiej upiecz w długiej foremce, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Narobiłaś mi smaku, muszę go upiec!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uleńko - ja kupiłam na święta w Intermarche mąkę pszenna żytnia typ 720 jest ta z żyta - tam jest przeps ale do maszynk a ja tylko piekarnik elektrykczny mam - czy wyjdzie coś z tego oraz co mam dodać bo tam pisze że trzeba dać zakwas - co mam zrobić by chlebek wyszedł ? - W Nowym 2016 Roku życzę ci kochana – dużo zdrówka, pomyślnosci oraz nieustającej weny twórczej – buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario, polecam Ci blog Danusi : http://dancia.bloog.pl/?smoybbtticaid=616423
      Ona ma wiele przepisów na chlebki, na pewno znajdziesz coś dla siebie, pozdrawiam i ja serdecznie. Wszystkiego dobrego na cały Nowy Rok :)

      Usuń
  4. Wygląda smakowicie. Nie piekę pszennego chleba ale wypróbuję z pół porcji.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wygląda. Przepis zapisuję:)
    moc uścisków

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda apetycznie, ale czy faktycznie smakuje jak chleb??? Pozdrawiam Ciebie Uleńko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olimpio, piekłam bardziej chlebowe chleby, ale dla tych którzy nie mają "smykałki" do chlebów ten przepis jest najłatwiejszy, i ja też Ciebie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dla tych, którzy nie mają smykałki - czyli w sam raz dla mnie... Dzieki :)

      Usuń
  7. Oj pyszne są takie domowe chlebki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chleb domowej roboty jest najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny chlebek, przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bochen wyrósł rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ostatnio dwukrotnie piekłam chleb orkiszowy, bardzo mi posmakował:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochamy chlebki domowej roboty!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo smakowicie wygląda, musi być pyszny

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny chleb. Zapachniało prawdziwym domem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wart wypróbowania. Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Faktycznie - prosty i smaczny. Aż chciałbym taki upiec. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pychotki :D

    Polecam stronę na której można w konkursie wygrać doładowanie.
    darmowe doładowania
    darmowe doładowanie
    darmowe doładowania orange

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...