środa, 4 maja 2016

Zupa paprykowa z pulpecikami


Składniki :

  • 2 papryki czerwonej i 2 żółte
  • puszka pomidorów krojonych bez skórki
  • 2 średnie marchewki
  • 1 duża cebula
  • 4-5 ziemniaków
  • 5 pieczarek
  • masło klarowane do smażenia
  • około 2 łyżek mąki
  • sól, pieprz czarny mielony, maggi, ostra papryka mielona
  • majeranek
  • czosnek, ziele angielskie
  • natka pietruszki


Przygotowanie :
  1. Warzywa obrać i pokroić w paski, pieczarki również - udusić na maśle ( pod przykryciem) ,dodać pomidory z puszki i ziele angielskie
  2. Ziemniaki pokroić w kostkę i ugotować w około 3/4 l wody ( oddzielnie), gdy będą prawie miękkie, wkładać do nich pulpeciki, posolić, dodać pieprzu do smaku, przeciśnięty czosnek- gotować ok. 5 min
  3. Do ziemniaków z pulpecikami dołożyć uduszone warzywa i dolać jeszcze ewentualnie tyle gorącej wody ile zupy będziemy potrzebować ( u mnie było około 2 l. zupy w całości), zagotować
  4. Zrobić na łyżce masła klarowanego zasmażkę z mąki, dodać kilka kropel maggi, posypać natką.

Składniki na pulpeciki :

  • około 30 dag mielonego mięsa wieprzowego
  • 1  jajko
  • bułka tarta, sól, pieprz czarny mielony
Przygotowanie :
  1. Do mięsa dodać jajko, sól i pieprz oraz bułkę tartą w takiej ilości by uzyskać konsystencje mięsa jak na kotlety, wyrobić dokładnie
  2. Mokrą ręką formować małe ( wielkości dużych orzechów włoskich ) pulpeciki, wkładać do wrzątku z ziemniakami.

14 komentarzy:

  1. Fajna propozycja obiadowa, świetna zupka

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podobają takie trochę inne zupy. Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na pyszna zupę...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  4. nie słyszałam o takiej zupie! a wygląda ciekawie, kurczę muszę się pokusić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupka pyszna! Muszę spróbować, właśnie mam mieloną szynkę. Może taką zupkę zaserwuję mojemu M. To by się zadziwił. Takiej jeszcze nie robiłam, chociaż już takową jedliśmy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajny pomysł na zupkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie zupki z wkładką mięsną.Nie przepadam za mięsem gotowanym ale pulpety uwielbiam.Pozdrawiam serdecznie i dużo słoneczka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupy z pulpecikami jeszcze nie jadła. Na pewno jest bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś dla mojego męża , jest smakoszem papryki :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oo coś dla mojego małżonka, byłby w niebo wzięty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię paprykową, robię ją z kaszką manną. Z pulpecikami jeszcze nie robiłam, spróbuję :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...