sobota, 22 lipca 2017

Ciasto kakaowe przekładane budyniem



Składniki :


  • 3/4 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 5 jaj
  • 1 i  3/4 szklanki mąki mąki tortowej typ 450
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


Przygotowanie :
  1. Olej, wodę, kakao i cukier ( 1 szklankę) wymieszać razem i lekko rozgrzać w garnuszku - do rozpuszczenia cukru, przestudzić
  2. Białka ubić z 1/2 szklanką cukru, dodawać po jednym żółtku
  3. Do masy jajecznej dodać przestudzoną masę kakaową, wymieszać
  4. Dodać mąkę, sodę i proszek - wymieszać ponownie
  5. Wlać do wysmarowanej tłuszczem formy ( z kominem) o śred. 24 cm
  6. Piec w nagrzanym piekarniku do temp.180*C przez 40 - 45 min.
Ciasto po przestudzeniu kroimy na pół i przekładamy masą budyniową.


Na masę budyniową :
  • 1/2 l mleka + niecała szklanka
  • budyń- taki na 3/4 l
  • cukier wg smaku ( u mnie 3 niepełne łyżki)
Przygotowanie :
  1. Do gotującego się mleka wlać proszek budyniowy rozmieszany częściowo w mleku- zagotować. Użyłam budyń na 3/4 l mleka, ale dałam mniej mleka by masa była gęstsza.
Przekrojone ciasto smarujemy lekko wystudzonym  budyniem, przykrywamy drugim ciastem. Wierzch posypujemy cukrem pudrem lub polewamy polewą czekoladową. 



16 komentarzy:

  1. wygląda pysznie! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. To taki murzynek tylko z kremem, jak dla mnie pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda to ciasto. Bardzo lubię czekoladowe ciasta przekładane masami, kremami, budyniem itd :) Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przyjemnością zjadłabym takie ciasto. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszny murzynek Ci wyszedł :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kakaowe sprawy oraz czekoladowe u mnie zawsze pierwszeństwo mają - buziaki ślę Uleńko - Marii

    OdpowiedzUsuń
  7. ciacho w sam raz do kawusi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie się udało. Bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepysznie!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ciasta z budyniem :D To na pewno bardzo by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo podobne ciasto piecze moja babcia. Znakomite do kawy albo herbaty

    OdpowiedzUsuń
  12. Tego mleka to chyba za dużo?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...