poniedziałek, 25 września 2017

Bigos bardzo postny


Kupiłam kapustę kiszoną która była niestety kwaszona i to chyba octem. Niezbyt smaczna. 
I taką najczęściej mamy w handlu :(
A że potrzebowałam ugotować bigos postanowiłam wzbogacić  kapustę tak by była zjadliwa i tym sposobem powstał postny bigos :)
A może to już nie bigos tylko zwykła kapusta?

Składniki :

  • ok. 1 kg kiszonej kapusty
  • 2 cebule
  • pieprz mielony
  • marchew
  • olej lub masło klarowane, ewentualnie smalec domowy
  • sól, ewentualnie cukier
  • 2 jabłka dość słodkie


Przygotowanie :
  1. Kapustę odcisnęłam z niezbyt smacznego soku i zalałam w garnku zimną wodą, dwukrotnie zagotowałam kapustę z wodą i dwukrotnie ja odlałam
  2. Po ostatecznym zalaniu kapusty wodą dodałam do niej 2 liście laurowe i kilka ziaren pieprzu czarnego i startą marchew, gotowałam prawie do miękkości
  3. Wtedy dodałam przesmażoną pokrojoną cebulę oraz starte jabłka, wymieszałam, doprawiłam do smaku solą, odrobiną cukru i pieprzu mielonego, gotowałam jeszcze chwile do połączenia smaków.

Warto spróbować ugotować jeśli  zależy nam na prostym, bezmięsnym bigosie.
Kapustę gotowałam ok. 2 godz.
Podałam ją z kluskami rzucanymi z cebulką.


Bigos z tej kapusty dało się zjeść, ale najlepiej samemu ukisić kapustę i z niej robić surówki i smaczny bigos :)

9 komentarzy:

  1. Postny czy nie - zjadłabym z dużą przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię zwykły i postny :) Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kapustę pod każdą postacią.
    W piątek na targu udało mi się kupić piękną główkę wczesnej kapusty.
    Przypomniała mi wiosnę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki postny bigos robię na Wigilię. Robię go na oleju i zamiast jabłek dodaję suszone śliwki. Bigos ma ciemny , piwny kolor ze względu na dodane śliwki. Wolę taki niż z mięsem. Pozdrawiam Uleńko.

    OdpowiedzUsuń
  5. masz rację... taka kapusta najczęściej bywa w sklepach... niestety:( a bigosik pomimi tego, że postny zjadłabym:

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię bigos w każdej postaci, także Twój przepis zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Córka została wegeterianką, więc takie postne przepisy na pewno mi się przydadzą.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno już nie jadłam bigosu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...