piątek, 20 kwietnia 2018

Pasta do chleba z soczewicą


Od kiedy mam wegankę w domu czynię różne "sztuczki" by jedzenie dla niej było apetyczne, a wręcz samo wołało: "zjedz mnie"...
Nie zawsze to się udaje, bo gotowania muszę uczyć się prawie od nowa.
Uzyskać dobre smaki w potrawach które są dla mnie nowe nie jest łatwo.
To duże wyzwanie dla moich zdolności kulinarnych:)


Składniki :

  • prawie cała puszka soczewicy gotowanej na parze Bonduelle ( puszka 310 g)
  • 5 ząbków czosnku
  • 1/2 szklanki ziaren słonecznika
  • 14 plastrów suszonych pomidorów w oleju
  • ok. 3 łyżki oleju
  • 2-3 łyżki wody
  • pieprz cayenne- dosłownie na czubku noża
  • odrobina soli i pieprzu czarnego mielonego
  • sok z cytryny- u mnie z połowy małej cytryny

Przygotowanie :
  1. Ziarna słonecznika namoczyć, najlepiej na noc. Przed użyciem odcedzić na sicie
  2. Czosnek po obraniu przecisnąć przez praskę, pomidory pokroić, soczewicę osączyć na sicie
  3. Powyższe składniki włożyć do miksera, dodać pieprz, olej w którym były pomidory, odrobinę soli - zmiksować
  4. Dodać pieprz, ewentualnie wodę ponownie zmiksować
  5. Pasta ma przypominać konsystencją miękkie masło.

                Znacie małe praktyczne opakowania  warzyw firmy Bonduelle ?



7 komentarzy:

  1. Fajna sprawa, bardzo lubię soczewicę, na pewno skorzystam z tego przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis. Pewnie ucieszył wegankę w domu. :) Zapowiada się bardzo pysznie. :) Prześliczne zdjęcia. <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis jest bardzo zdrowy; moja córka jest wegetarianką, nie je jajek.
    Może kiedyś wykorzystamy ten przepis.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne smarowidło :) nie jestem weganką, ale lubię eksperymentować z tą kuchnią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmn,ciekawe chętnie bym spróbowała :)

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...