piątek, 22 czerwca 2018

Orzechówka na żółądek


Czas nagli, kto chce przygotować zdrowotną nalewkę trzeba już dziś zabrać się za robotę :)

Składniki :

  • 6 zielonych ( niedojrzałych),  umytych orzechów włoskich
  • 1/2 litra spirytusu 96 %
  • 20 dag cukru
  • 1/2 litra wody


Przygotowanie :
  1. Orzechy zerwane najlepiej do 24 czerwca ( ostatnie dni na zerwanie to koniec czerwca) posiekać nierdzewnym nożem
  2. Przełożyć do takiego słoja by po zalaniu spirytusem były całe zanurzone w alkoholu- szczelnie zamknąć i odstawić na 6 tygodni co kilka dni potrząsając słojem
  3. Po tym czasie alkohol zlać i połączyć z syropem przygotowanym z cukrem
  4. Odstawić na 2 tygodnie do sklarowania, a potem zlać nalewkę znad osadu, a osad jeszcze przefiltrować
  5. Nalewka powinna dojrzewać co najmniej dalsze 2 tygodnie. 
Nalewka na zdjęciu ma ponad rok i taki przez ten czas przybrała kolor, ciemno brunatny.

Pomaga szczególnie na kłopoty żołądkowe.
Mnie przy takich problemach pomaga łyżka nalewki.

Przepis dostałam od kogoś, a myślę, że ten ktoś też od kogoś...

13 komentarzy:

  1. Wygląda pięknie w tym dzbanku.
    Tyle pięknych i zdrowych potraw potrafisz przygotować. Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Haniu:)
      A wszystko po to by mieć "coś" smacznego i pożytecznego pod ręką. Tak lubię:)
      pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  2. Ja dodaję jeszcze białe wino i cynamon- jest pyszna, a na żołądek mam taką bez cukru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w zeszłym roku robiłam tez bez cukru. A nalewkę w razie potrzeby zażywam na łyżce z cukrem.

      Usuń
  3. Orzechówka mojego Taty niejednokrotnie ratowała mnie, gdy przewód pokarmowy odmawiał posłuszeństwa. Niestety, nie można o niej powiedzieć, że jest smaczna. Najważniejsze jednak, że skuteczna. Ostatnio widziałam przepis na tę nalewkę z dodatkiem pomarańczy i cytryny. Najpewniej smak jej jest znacznie przyjazny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale myślę Doroto, że taka z samych orzechów ma dłuższy termin przydatności.

      Usuń
  4. pamiętam jak moja babcia robiła w smaku wtedy dla mnie było straszne no ale trzeba przyznać że pomagało

    OdpowiedzUsuń
  5. Nalewka z orzechów rzeczywiście jest rewelacyjna na kłopoty z układem pokarmowym, a na dodatek jaka pyszna <3 :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ten przepis , ale nigdy nie robiłam. Brak drzewa orzechowego w pobliżu. Wygląda rewelacyjnie , miłego weekendu !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Warto wypróbować przepis, bo takie domowe sposoby najlepsze :) Wyglada bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Orzechówka powiadasz...Hmmm, faktycznie popróbowałabym :) Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...