środa, 22 sierpnia 2018

Pasta z bakłażana


Pozostał mi kawałek bakłażana, a że nie lubię by coś mi się w kuchni marnowało, poszukałam jego pożytecznego zastosowania.
I tak powstała ta pasta. 
Na pewno byłaby jeszcze smaczniejsza gdyby bakłażan był pieczony, ale i tak pasta szybko została zjedzona. Na chlebku z pomidorem i ogórkiem :)


Składniki :

  • 1/2 średniego  bakłażana
  • 3-5 ząbków czosnek
  • 1 awocado
  • łyżka orzechów piniowych
  • ok. 10 kawałków pomidorów suszonych w oleju
  • kilka listków bazylii świeżej
  • olej do smażenia


Przygotowanie:

  1. Bakłażana umyć i pokroić drobno, obrany czosnek pokroić tak samo, przesmażyć razem
  2. Po ostudzeniu zmiksować dodając avocado i rozdrobnione pomidory suszone, orzechy oraz liście bazylii
  3. Doprawić do smaku dodając ewentualnie pieprz mielony i sok z cytryny.

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie smarowidła. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy takiej nie jadłam ale brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka pasta na pewno smakuje obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi zachęcająco. Ze składników tylko pominę czosnek ( nie mogę... )i jutro sobie zaserwuję.
    Pozdrawiam Cię Urszulo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychotka! Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2018! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...