piątek, 24 sierpnia 2018

Ciasto robione widelcem


Przepis dostałam od mojej kuzynki, imienniczki Urszuli. Dziękuję :)

Składniki :

  • 5 jaj
  • 3 szklanki mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • mały kubek śmietany- 200 ml, u mnie 30% słodka
  • ok. 1 kg wypestkowanych śliwek



Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki umieścić w misce, wymieszać dokładnie widelcem
  2. Przełożyć do wysmarowanej foremki, wyłożyć pokrojone śliwki, posypać kruszonką.
  3. Piec w temp.180*C w dużej foremce przez ok. 40-50 min.( do suchego patyczka).
Składniki na kruszonkę:
  • 3 łyżki mąki
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki oleju
  • 10 dag wiórek kokosowych
Składniki połączyć palcami tak jak robi się tradycyjną kruszonkę. Ale ta kruszonka nie zachowuje się jak tradycyjna, jest sypka. 

Moje uwagi:

  • ciasto robić na dużej foremce by posypka kokosowa pozwoliła przepiec się ciastu od góry, konsystencja ciasta jest lejąca i położone śliwki i kruszonka może utrudniać pieczenie
  • jeśli chcemy upiec ciasto w mniejszej formie to zróbmy kruszonkę  z masła, cukru i mąki, a jeśli kokosową jw. to w mniejszej ilości by nie zakłócić pieczenia od góry

12 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o takim ale smacznie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ciasta bardzo lubię - szybko i smacznie :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super są takie szybkie ciasta :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham takie blyskawiczne ciasta,rewelacja☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Ulenko, pochwalę się, że dzisiaj wykorzystałam Twój prosty przepis na ciasto robione widelcem. Fotkę zamieszczę na moim blogu, wyszło super, moi goście zajadali ze smakiem. Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Olimpio, że ciasto się udało, pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Moje smaki! Bardzo lubimy takie ciasta.
    Trzeba będzie wykorzystać sezon śliwkowy...
    xxx

    OdpowiedzUsuń
  7. Nazwa ciasta jest za dychę :-) A prostota za dwie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniama jestem pod wrażeniem, apatyczne ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  9. O jakie fajne, muszę wypróbować, bo bardzo lubię takie ciasta :D Ja robię nieco podobne, ale z jogurtem i miksowane :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  10. O, taki prosty przepis. Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. gdzieś już coś słyszałam o tym cieście :) wygląda smacznie, aż mi tu zapachniało :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...