wtorek, 16 kwietnia 2019

Mazurek wielkanocny z owocami i bezą



Składniki:


  • 2 szklanki mąki krupczatki
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 15 dag masła
  • 1 żółtko
  • 2 białka
  • 2 łyżki gęstej śmietany
  • 20 dag dżemu wiśniowego
  • po 15 dag suszonych fig, śliwek, rodzynek


Przygotowanie :
  1. Śliwki i figi umyć i pokroić w drobne paski, rodzynki sparzyć, odcisnąć i połączyć z figami i śliwkami, wymieszać z dżemem
  2. Z przesianej mąki, masła, 3/4 szklanki cukru, żółtka i śmietany zagnieść ciasto
  3. Ciasto cienko rozwałkować, ułożyć na blaszce, wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 *C( w moim piekarniku piekłam 20 min.)
  4. Gdy ciasto się zacznie rumienić - wyjąć
  5. Ciasto przykryć przygotowana masą z owocami 
  6. Białka ubić, gdy piana będzie sztywna dodać resztę cukru
  7. Pianę rozsmarować na owocach, wstawić do niezbyt gorącego piekarnika i lekko zrumienić. Piekłam dalsze  30 min. w temp. 160 *C

                                                           Smacznego.

przepis znalazłam w sieci.
Piekłam w foremce 25 x 27 cm. Mazurek jest b.słodki.

6 komentarzy:

  1. Świetny przepis na mazurek, zjadłoby się taki. hihi Pozdrawiam, życzę radosnych świąt. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam mazurski. Zapisze przepis . Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ciastko, choć pod inną nazwą, kojarzy mi się z wakacjami. Przez wiele lat robiła je mama mojej przyjaciółki i zaopatrywała nas przed długimi podróżami ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie coś dla mnie. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kusisz!!! To powinno być zabronione. :) :) :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...