wtorek, 12 listopada 2019

Bigos z dynią


Składniki :

  • mała główka białej kapusty ok. 40- 50 dag
  • ok. 30 dag pokrojonej dyni ( u mnie piżmowa)
  • spora garść suszonej żurawiny
  • sól, olej


Przygotowanie :
  1. Kapustę poszatkować i wrzucić do garnka na olej, dodać ok.  1/4 szklanki wody, przykryć garnek pokrywką i gotować ok. 15 min.Po tym czasie dodać pokrojoną w dość drobną kostkę dynię, wymieszać
  2. Gdy składniki będą miękkie, ale nie rozlecą się dodać wymoczoną w wodzie suszoną żurawinę i sól do smaku, wymieszać i chwilę razem zagotować.

Pomysł na ten niecodzienny bigos zobaczyłam w programie K. Okrasy. 
Może nie do końca tak wyglądało jego przyrządzenie jak u mnie, ale śmiało mogę powiedzieć, że to połączenie jak dla mnie jest bardzo smaczne.
A żurawina ma pewnie "robić" za skwareczki :)

5 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis . Bigosu z dynią nigdy nie robiłam. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa potrawa, nigdy nie jadłam takiego połączenia :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  3. W sklepach jest zurawina z cukrem. O taką chodzi?

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie, jak wczytałam sie w skład żurawiny suszonej to i cukier się w niej też znalazł.
    Taką dodałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny wizualnie ten półmisek, ale moi mięsożercy chcieliby pewnie nieco chabaninki :-(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...