sobota, 2 listopada 2019

Ciasto z dynią i bakaliami


Składniki:
  • 2 szklanki drobno startej dyni
  • 3 niepełne szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka bakalii (rodzynek, pokrojonych śliwek kalifornijskich, żurawiny, posiekanych orzechów )
  • 3-4 jajka
  • szklanka oleju
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • cukier puder do posypania




 Przygotowanie:

  1. Jajka ubijamy z cukrem do białości
  2. Miksując wlewamy olej i dodajemy wymieszaną i przesianą mąkę, proszek, sodę. cynamon, przyprawę do piernika oraz lekko odciśniętą przetartą dynię
  3. Do masy wsypujemy bakalie, mieszamy
  4. Przelewamy (masa jest dość gęsta) do natłuszczonej foremki
  5. Pieczemy ok.1 godz. w temp. 175*C
  6. Posypujemy cukrem pudrem i cynamonem.

                                                       Piekłam w foremce 22 x 26 cm
Do ciasta użyłam dyni piżmowej, nie trzeba było jej odciskać, była sucha.


10 komentarzy:

  1. ale musi pięknie pachnieć to ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie cisto zawsze można zabrać ze sobą na przekąskę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam dynię, więc chętnie wypróbowałabym ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapachniało prawie świątecznie ;)) Też mam ciasto z dynią przed sobą, tym razem sernik. Niestety nie zdążyłam zrobić zdjęć zanim zniknął :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piernik z dynią wygląda super. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowicie wygląda. Przypomniałaś mi o dyni. W ubiegłym roku często piekłam ciasto z dynią. Jakoś wyleciało mi z głowy. Wypróbuję Twój przepis. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dyń u mnie pod dostatkiem, muszę koniecznie wypróbować ten przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...