piątek, 24 stycznia 2020

Sernik z mlekiem kokosowym


Składniki :

  • 500 g sera z wiaderka - u mnie President
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 3 średnie jajka
  • 1 i 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 200 ml mleka kokosowego- z tego odlać 60 ml do polewy
  • połowa czekolady gorzkiej
  • kilka śliwek suszonych
  • herbatniki



Przygotowanie:
  1. Do sera dodać cukier, mąkę i zmiksować
  2. Wbijać po jednym jajku- miksować do połączenia składników
  3. Wlać 140 ml mleka i wymieszać dokładnie
  4. Foremkę  średnicy 20 cm wyłożyć folią aluminiową ( ewentualnie dno wyłożyć herbatnikami), lepiej papierem- bo folia źle odchodzi, u mnie tak było:(
  5. Do masy serowej dodać pokrojone śliwki suszone, wymieszać łyżką, przelać wszystko do foremki
  6. Piec w temp. 175*C przez 20 min. potem zmniejszyć temp.do 120 *C przez 60 -70 min.( czas pieczenia zależy od użytego sera), do piekarnika włożyć np.keksówkę z wrzącą wodą
  7. Sernik może po upieczeniu i schłodzeniu powinien być lekko ścięty
  8. Polać polewą najlepiej po całkowitym schłodzeniu.

Polewa :
Resztę mleka kokosowego tj.60 ml podgrzać z dodatkiem pokruszonej czekolady. Ciągle mieszać do uzyskania gładkiej polewy, wylać na chłodne ciasto.


przepis znalazłam w internecie. Nieco go zmodyfikowałam tzn.uprościłam.
Wielbiciele kokosów mogą posypać wierzch polewy wiórkami kokosowymi :)

10 komentarzy:

  1. Czy dzięki temu sernik jest nardziej kremowy? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis. Najbardziej ciekawi mnie smak...:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nowa wersja sernika . Wygląda super . Miłego weekendu 💖💖

    OdpowiedzUsuń
  4. taki sernik z pewnością by mi smakował

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamiast mleka kokosowego może być krowie mleko.

    OdpowiedzUsuń
  6. No, no kusisz Urszulo tym sernikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z mlekiem kokosowym nie robiłam nigdy.Teraz z ciekawości muszę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...