poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Krem pielęgnacyjny z glistnikiem


Już wkrótce glistnik czyli jaskółcze ziele zacznie kwitnąć i wtedy będzie najlepszy do zrobienia tego kremu.W łodygach będzie dużo soku, który przejdzie do oleju.
  
 A czy wiecie, że kilkukrotne potarcie kurzajki sokiem ze złamanej łodygi glistnika pomoże się jej pozbyć. Warto spróbować.


Składniki :


  • olej kokosowy
  • jaskółcze ziele


Przygotowanie:
  1. Garść drobno pokrojonego jaskółczego ziela wsypać do takiej ilości rozpuszczonego oleju, tak by ziele było dokładnie zanurzone
  2. Słoik postawić w słońcu, od czasu do czasu zamieszać
  3. Gdy olej zmieni w słońcu barwę -olej zlać, a ziele wyrzucić.

Wskazówki do przygotowania tego oleju znalazłam w "Czterech krokach do zdrowia" Stefanii Korżawskiej.
     Pomaga przy zmianach dermatologicznych, ja używam go jako kremu do           rąk.
W oryginalnym przepisie autorka użyła oleju lnianego, ja wolałam zrobić to na oleju kokosowym. Jak dla mnie ma ładniejszy zapach, a pielęgnacyjne właściwości oleju kokosowego też są cenne.

4 komentarze:

  1. Domowe kosmetyki są najlepsze. O kurzajkach słyszałam. Pozdrawiam cieplutko 💖💖

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdę mówiąc, nawet nie wiem, jak wygląda jaskółcze ziele.
    Można jednak sprawdzić w Internecie.
    Masz talent :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za przepis na krem dla żony. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem Urszulo.:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...