wtorek, 19 maja 2020

Chłodnik


Co prawda upałów jeszcze nie ma, a chłodnik pewnie najlepszy w środku lata.
Ale teraz jest już świeża, młoda botwinka i aż się prosi by ugotować tę zupę :)


Składniki :


  • pęczek botwinki z dość dużymi buraczkami
  • ok.750 ml.wywaru warzywnego (ugotowanego wcześniej)
  • 400 g jogurtu i tyle śmietany gęstej 18%
  • 5 średnich starych, jędrnych buraków
  • 2  łyżki posiekanego drobno kopru i tyle samo szczypiorku
  • ząbek czosnku
  • ocet do zakwaszenia, u mnie ok.2 łyżeczek
Przygotowanie:
  1. Liście z młodymi buraczkami umyć dokładnie, stare po umyciu obrać se skórki
  2. Wszystkie zdrowe liście oraz młode buraczki pokroić w drobną kostkę, stare można zetrzeć na grubych  oczkach tarki
  3. Wywar warzywny zagotować i dodać do niego wszystkie buraczki i grube łodygi, resztę łodyg cienkich i liście zostawić
  4. Wywar  gotować ok.15 min. do miękkości buraczków
  5. Na 5 min. przed końcem gotowania dodać pokrojone liście i cienkie łodygi
  6. Po ugotowaniu całość wystudzić, dodać kefir, śmietanę, posiekany szczypior i koper
  7. Doprawić startym czosnkiem, solą, octem, pieprzem
  8. Zupę podać dobrze schłodzoną z gotowanymi jajkami.

Inspiracja stąd

                      Pyszną zupę ugotowała moja Córka.

8 komentarzy:

  1. Chłodniki to jedyna potrawa, do której się nigdy nie przekonam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały na upał i piekące słońce, pychotka! Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałaś mi ten przepis. Dziękuję! Zazwyczaj gdy daję koper, nie dodaję szczypiorku,ale myślę,że masz rację- im więcej zieleniny i witamin, tym lepiej.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj jak ja to lubię. Moja mama dodawała jeszcze świeży krojony ogórek. Pozdrawiam cieplutko 🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, wszystkie składniki mi odpowiadają, także już wiem, że będzie mi smakowało. Ja źle znoszę ciepło, za to kocham jeść, a w ciepłe dni taki chłodnik to miód na serce. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój mąż lubi robić chłodnik, ale jego nie jest tak smaczny jak Twój.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno pyszny chłodnik. :) Brawa dla Córci!
    Uwielbiamy z M.
    Moc pozdrowień posyłam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...