sobota, 8 stycznia 2022

Biała kapusta z burakami w zalewie



Tę sałatkę zrobiłam podobnie jak . 
Zamiast marchewki i cebuli dodałam czerwone buraki i kiszony ogórek, a sałatka przybrała piękny kolor. No i smak niepowtarzalny, trzeba zrobić by się przekonać.


Składniki :
  • poszatkowana biała kapusta ok. 1 kg
  • 4 buraki
  • 1 kiszony ogórek
  • mała marchewka
  • sól do smaku u mnie płaska łyżka, mniej niż 1/3 szklanki cukru+ mniej niż 1/2 szklanki cukru do zalewy
  • ok. 1/2 szklanki octu, 1 niepełna szklanka oleju


Przygotowanie:
  1. Poszatkowana kapustę zasypać w misce ok. 1/3 szklanki cukru, wymieszać, wygnieść lekko rękoma  i pozostawić na 2 godziny
  2. Po tym czasie ugotować zalewę z oleju, soli i mniej niż połową szklanki cukru
  3. Zalać tym zmacerowaną już lekko kapustę, wymieszać dokładnie i gorącą wkładać do czystych słoików, zamykać dekielkami- nie gotować
  4. Wynieść w chłodne miejsce, a do lodówki wkładać na drugi dzień po wystudzeniu
  5. W chłodzie przechowywałam ok. 2 tygodni. 


Polecam przyrządzić kilka słoików.  Najlepsza na 2-3 dzień.
Sałatka naprawdę smaczna i można zrobić na zapas. Kiedy potrzebna przynosimy słoiki z piwnicy lub wyjmujemy z lodówki i już jest gotowa:)
Trzymać słoiki na zimnym balkonie w temp.minusowej nie będzie  dobrym pomysłem.

4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na mojego bloga: truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kolor, wygląda bardzo smacznie.
    Szczęśliwego Nowego Roku 2022!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna, też taką robię do słoików.

    OdpowiedzUsuń
  4. alez musi byc dobra taka kapusta

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...