środa, 14 czerwca 2023

Naleśniki z mąką z ciecierzycy


Składniki :

  • ok. 1/2 l mleka
  • 1 jajko
  • 3 kopiaste łyżki mąki z ciecierzycy
  • szczypta soli
  • łyżka oleju do ciasta
  • 6 łyżek mąki pszennej


Przygotowanie:
  1. Do odmierzonego mleka dodać mąkę pszenną i mąkę z ciecierzycy
  2. Wbić jajko, posolić, dodać olej- dokładnie wymieszać, pozostawić ciasto na kilka minut, by odpoczęło
  3. Smażyć na patelni ( najlepiej na takiej do naleśników) na rumiano z obu stron

Można podać z cukrem pudrem, będą smakować również z powidłami lub białym serem.
 
                                             W moim ogrodzie- sezon na naparstnice





                                             A to kwitnąca facelia



2 komentarze:

  1. Takich naleśników jeszcze nie jadłam. Ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, mąki z ciecierzycy jeszcze nigdy nie używałam, do żadnej potrawy.
    Naparstnice przecudne, uwielbiam te kwiaty, w tym roku pokazała się u mnie jedna roślinka, nasionko pewnie przywędrowało z wiatrem i bardzo mnie ucieszyła, Nie ścinam po kwitnieniu, mam nadzieję, że się rozsieje. Kiedyś, lata temu sadziłam, ale znikły.
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...