niedziela, 3 września 2023

Ciasto super czekoladowe

 Jadłam bardzo pyszne ciasto czekoladowe przygotowane w thermomixe

 Niestety nie mam tego urządzenia i skorzystałam z przepisu Ani, zrobiłam metodą tradycyjną....Uważam, że ciasto niczym nie ustępowało temu przyrządzonemu  w modnym ostatnio urządzeniu :)

Przepis podaje dla tych co chcieliby upiec bardzo smaczne ciasto, ale nie mają jak ja thermomixu...

Bardzo możliwe, że mając to urządzenie jest się zawsze pewnym, że ciasto się uda, ale to też nie jest pewne na 100% A robi się je pewnie szybciej :)


Składniki na ciasto:

  • 300 g mąki pszennej tortowej
  • po 1 tabliczce czekolady gorzkiej i mlecznej ( razem 200 g)
  • 250 g masła ( czyli więcej niż tradycyjna ostatnio kostka)
  • 5 jaj
  • 250 g cukru
  • 250 ml mleka
  • 30 g kakao
  • po 1 łyżeczce proszku do pieczenia i sody


Przygotowanie:
  1. Suche składniki tj. mąkę, kakao, proszek i sodę zmieszać
  2. Do rondelka wlać mleko, dodać pokrojone masło i zagrzać, gdy będzie ciepłe dodać pokruszone czekolady i mieszając by nie dopuścić do zagotowania rozpuszczać dalej masło i czekolady- wystudzić
  3. Do dość dużej miski wbić jajka, dodać cukier i dobrze ubić ( ja zrobiłam to ręcznym mikserem)
  4. Gdy masa czekoladowa jest letnia wlewać ją cienką strużką strużką do masy jajecznej mieszając ostrożnie rózgą
  5. Teraz wsypać do tego mąkę i ponownie delikatnie wmieszać rózgą
  6. Przelać do okrągłej foremki wyłożonej papierem do pieczenia (średnica 25 cm) lub foremki 24 x 24 cm
  7. Piec w piekarniku nagrzanym do 175 *C ok. 50 min ( góra/dół)- sprawdzić patyczkiem.

                               A tak prezentuje się w prawie jesiennym słońcu...

Podaję również przepis na polewę czekoladową
 potrzebne  2 czekolady; gorzka i mleczna po 100 g oraz 100 g masła, które trzeba lekko w rondelku rozpuścić nie dopuszczając do zagotowania i przypalenia ( najlepiej robić to kąpieli wodnej).
Przez polanie lekko przestudzonego ciasta tak przygotowaną polewą jest ono super słodkie i bardzo czekoladowe, ale można przypudrować tylko cukrem...
To z polewą dłużej zachowa wilgoć, ale tak naprawdę to do dnia następnego może niewiele się go zachować...
Nakłułam z wierzchu ciasto widelcem i przez to czekolada przeniknęła trochę do ciasta.
Na blogu Aniagotuje jest również przepis na polewę ze śmietaną:
  • 150 g śmietany 30%-rzadkiej
  • 150 g pokruszonej czekolady
w ciepłej śmietanie rozpuścić czekoladę, polać ciasto.

5 komentarzy:

  1. Jak ja uwielbiam takie ciasto. Chyba sama sobie takiz zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda . Dla mnie za bardzo kaloryczne. Na pewno było bardzo dobre. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że da się zrobić to ciasto w sposób tradycyjny. Bo Thermomixa nie mam już w domu od pół roku chyba. :) Samo ciasto wydaje się być idealne dla mnie. Lubię czekoladowe smaki.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...