wtorek, 20 lutego 2024

Pieczeń z mięsa i czerwonej soczewicy

Składniki :

  • 600 g mięsa gotowanego z rosołu (u mnie wołowina, drób i wieprzowina- golonka)
  • 100 g ugotowanej soczewicy
  • 2 gotowane jajka plus 2 surowe
  • 1 cebula, ugotowana marchew w rosole
  • przyprawy: pieprz czarny, papryka mielona wędzona, papryka mielona słodka,sól, kminek mielony



Przygotowanie:
  1. Mięso, soczewicę, marchew i ugotowane jajka zmielić- wymieszać
  2. Do masy dodać surowe, rozmieszane jajka, przesmażoną, a wpierw drobno pokrojoną cebulę
  3. Dodać przyprawy, ponownie dobrze wymieszać, jeśli masa za sucha dodać rosołu w którym gotowało się mięso, w ostateczności kilka łyżek wody
  4. Przełożyć do natłuszczonej foremki, u mnie  24 x 12 cm
  5. Piekłam ok. 40 min. w temperaturze 180 C*
Jak dla mnie był to sposób na zagospodarowanie mięsa którego nie zawsze jest komu zjeść...
A kanapka z tym mięsem oraz ogórkiem czy keczupem zawsze znajdzie amatora.





8 komentarzy:

  1. Pasztet to bardzo dobry pomysł na wykorzystanie mięsa z rosołu. Z soczewicą nigdy nie robiłam , warto spróbować. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  2. To też mój pierwszy taki "wyczyn", ale lubię eksperymentować, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ula, Ty jesteś mistrzynią oszczędnej, a smacznej kuchni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Marzyniu, staram się niczego nie zmarnować, pozdrawiam Cię serdecznie:) :)

      Usuń
  4. Witaj niedzielnie
    Już zrobiłam się głodna...
    Pozdrawiam końcówką lutego

    OdpowiedzUsuń
  5. Też raz na jakiś czas robię taką pieczeń, ale z soczewicą jeszcze nie. Twoja propozycja mnie zachwyciła! Wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  6. Prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł zwłaszcza dla osób nie przepadają za miesem z rosołu

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...