wtorek, 27 sierpnia 2024

Kogel mogel z kakao

 

Składniki :

  • świeże, najlepiej wiejskie jajka
  • cukier puder
  • kakao
  • ewentualnie drobne owoce


Przygotowanie:
  1. Żółtka oddzielić od białek
  2. Białka ubić na sztywną pianę z częścią cukru oraz kakao
  3. Do garnuszka z żółtkami dodać cukier i dobrze utrzeć
  4. Połączyć obydwie masy jajeczne i posypać kakao ewentualnie dodać dla dekoracji kilka sezonowych drobnych owoców np. malin.
Do mojego kogla mogla dodałam kilka kropel koniaku :)

4 komentarze:

  1. Smaki dzieciństwa, jednak dzisiaj boje się ich robic , niby mam dostęp do wiejskich jaj ale nie wiem jak długo leżały w gospodarstwie.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z koniakiem jeszcze nie piłam. Fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach Urszulko! Kręciło się kogiel-mogiel (jak tylko babcia dała jajko), ale już z kakao - to był rzadki rarytas!

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż mi narobiłaś apetytu. Koniaku nie mam, ale i takim koglem-moglem jak za dawnych lat się zachwycę. Biegnę do kuchni. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...