sobota, 24 marca 2012

Kluski leniwe





Niby to samo co kopytka , ale jednak trochę inna potrawa...
Składniki:
  • 40 dag sera białego twarogowego
  • 25 dag ugotowanych , zmielonych ziemniaków
  • 2 jajka
  • około 1 szklanki mąki
  • sól, masło , bułka tarta , cynamon
Przygotowanie:
  1. Do zmielonych ziemniaków dodajemy zmielony ser , sól
  2. Wykładamy wszystko na stolnicę i dodajemy jajka
  3. W następnej kolejności dodajemy mąkę , tyle by uzyskać elastyczną masę , podobną do tej gdy zagniataliśmy kopytka
  4. Całość dobrze wyrabiamy ciągle podsypując mąką
  5. Wyrobione ciasto dzielimy na kilka mniejszych części i wałkujemy na długie dość grube wałki( ok. 2 cm.) Każdy lekko spłaszczamy
  6. Kroimy na 2-3 cm , skośne kluski
  7. Wkładamy je stopniowo do wrzącej osolonej 2-3 łyżeczkami soli wody i lekko mieszamy
  8. Nie przepłukujemy wodą tak jak przy kopytkach
  9.  Ugotowane polewamy po wierzchu stopionym masłem ,posypujemy cukrem , a kto lubi -cynamonem . Smacznego!


3 komentarze:

  1. U mnie zawsze się robi właśnie w ten sposób i nazywamy to kopytkami :) Pyszne są!

    OdpowiedzUsuń
  2. kluski leniwe robiłam jakiś czas temu i zaskoczyły mnie dobrym smakiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja znam tylko kopytka - ale kiedyś, pewnego bardzo leniwego dnia...na pewno zrobię leniwce :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...