czwartek, 28 czerwca 2012

Mieszki ze schabu z kaszą i pieczarkami




Przepis podaje za Tiną , bo właśnie tam go znalazłam .
Trochę zrobiłam oczywiście to po swojemu.
Składniki :

  • plaster mięsa chudego na osobę , ja użyłam schabu
  • cebula
  • 10 dag pieczarek
  • szklanka ugotowanej kaszy gryczanej  ( potrzebne będzie mniej , ale tyle warto ugotować )
  • olej do smażenia
  •  jajko
  • sól , pieprz
  • potrzebna nic bawełniana
Przygotowanie :
  1. Plastry chudej, dość szerokiej wieprzowiny rozbijamy na cienkie sznycle
  2. Cebulę obieramy i drobno kroimy, smażymy na oleju
  3. Pokrojone pieczarki dodajemy do przesmażonej cebuli i smażymy razem 4 - 5 min. - studzimy
  4. Mieszamy je z ugotowaną wcześniej kaszą gryczaną ( szukaj przepis w meni - jak TO gotować ) , doprawiamy do smaku solą , pieprzem i ewentualnie maggi
  5. Mięso solimy i posypujemy pieprzem
  6. Na każdy płat mięsa kładziemy przyrządzony farsz i podnosimy brzegi mięsa do góry , po to by móc związać je nitką , utworzy się coś na kształt mieszków 
  7. Gotowe mieszki rumienimy chwilę na oleju , a potem przekładamy do piekarnika na 50 min. w temp. 180 stopni C.
  8. Ja swoje piekłam w prodiżu , trwało to około 40 min.
Po upieczeniu nie przypominały zbytnio mieszków , ale i tak były smaczne :)
Nie jest to danie zbyt proste , trochę pracochłonne , ale na wystawniejszy obiad w sam raz...

3 komentarze:

  1. świetny pomysł podania. bardzo lubię kaszę gryczaną, muszę wypróbować połączenie. Pozdrawiam i miłego dnia życzę

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ten przepis juz od dawna posiadam.Jednak ja robie roladki,ktore lekko smaze z kazdej strony na maselku i przekladam do naczynia zaroodornego.Roladki przykrywam marchewka wczesniej uduszona na masle i calosc jakas godzine pieke w piekarniku,

    OdpowiedzUsuń
  3. to dopiero muszą byc pyszne :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...