czwartek, 5 lipca 2012

Ciasto z jabłkami i czereśniami







Składniki :

  • 1/2 szklanki mąki 
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 czubate łyżki majonezu  Winiary
  • przesmażone jabłka około 5 sztuk
  • kilka czereśni 
  • 1 galaretka - ja użyłam truskawkową
  • 3-4 łyżki powideł śliwkowych
Wykonanie :
 Obrane i pokrojone jabłka ( 4- 5sztuk ) kroimy drobno i przesmażamy w garnuszku ,przydadzą się do dekoracji ciasta .
  1. Żółtka utrzeć z cukrem , dodać majonez i dalej ucierać
  2. Wsypywać stopniowo mąkę , białka ubić na pianę i dodać do żółtek z mąką i majonezem
  3. Wsypać proszek do pieczenia i ucierać
  4. Utarte ciasto przełożyć do foremki (moja była okrągła o średnicy  )
  5. Po upieczeniu ( a trwało to około 40 min. )  i wystudzeniu wierzch ciasta smarujemy cienko powidłami
  6. Do przesmażonych wcześniej jabłek ( muszą być gorące ) wsypujemy galaretkę i dobrze mieszamy
  7. Wymieszane jabłka z galaretką wykładamy na ciasto ( dobrze by masa zaczęła lekko tężeć) 
  8. Na wierzch kładziemy czereśnie , u mnie były jeszcze kawałeczki ciasta , które skroiłam z wierzchu , bo było " wybrzuszone"
  9. Ciasto wstawiamy do lodówki , by masa dobrze stężała :)
Ja swoje ciasto piekłam w prodiżu .
Wykonanie tego ciasta jest naprawdę proste.Trochę trwa tylko rozgotowanie  jabłek. Ale przez to jest dekoracyjne i smaczne , szczególnie dla tych co lubią ten owoc pod każdą postacią :) 
Smacznego !


4 komentarze:

  1. Pyszne ciasto, czereśnie i jabłka świetne połączenie, musi być przepyszne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. prezentuje się wyśmienicie! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...