środa, 5 marca 2014

Cukinia w cieście ze szpinakiem i bazylią



Składniki na ciasto naleśnikowe:
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mleka
  • pół szklanki świeżych listków bazylii i szpinaku
  • 1 duże jajko
  • sól, pieprz do smaku
  • cukinia pokrojona w cienkie plastry ( u mnie wyszło 11-12 plastrów)
Przygotowanie;
  1. Do mleka dodać pokrojony drobno szpinak i bazylię zmiksować
  2. Dodać mąkę, sól, pieprz i żółtko -zmiksować
  3. Białko ubić na pianę i delikatnie połączyć z w/w składnikami - ciasto powinno być dość gęste
  4. Pokrojoną cukinię maczać w cieście naleśnikowym i smażyć na oleju z obu stron na rumiano.
Nie jest to sezon na naszą świeżą cukinię, ale w oczekiwaniu na nią można spróbować zrobić z tej jaka jest dostępna obecnie. A do przepisu jeszcze wrócić w sezonie :)
Tak przyrządzona cukinia była u mnie samodzielnym daniem, ale można serwować ją do mięs.
A na Środę Popielcową powinna być w sam raz.


18 komentarzy:

  1. Cukinii w cieście naleśnikowym jeszcze nie jadłam ale za to marchewkę i paprykę robioną w ten sposób uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny sposób na cukinie :) w tym roku na pewno wypróbuje :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Nieraz robię placuszki z cukini, ale ten pomysł jest równie interesujący. Muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ze szpinakiem? to ja nigdy tak nie robiłąm uwielbiam szpinak hm. chyba w Lidlu cukinię dostanę to jutro mam obiad dzięki kochana jak ja się cieszę że cię spotkaąłm bo niby się umie baaardzo dużo ale u ciebie zawsze jakaś nowość w menu buziaczki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak robioną cukinię pamiętam z dzieciństwa :)
    Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne - można pograć w zielone :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam taką cukinię! Jest pyszna!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ostatnio mi się zachciało cukini to kupiłam i też takie smakołyki robiłam :)

    Zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  9. Takiego przepisu na cukinię nie znałam. Sama uprawiam cukinię i w sezonie wypróbuję...
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie wygląda. Narobiłaś mi apetytu. Bardzo lubię warzywa w cieście naleśnikowym, ale widzę, że szpinak doskonale uzupełnia smak całej potrawy. A jaki kolor!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cukinię w cieście bardzo lubię, ale robię ja głównie latem. Muszę kupić i też zrobić. Podoba mi się użycie szpinaku, tak jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie potrawy, proste i pyszne. Aż nabrałam ochoty na cukinie :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo lubię smażoną cukinię, ale zazwyczaj panieruję, fajny pomysł z tym ciastem:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ale super się prezentuje! Dla mnie boomba! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie jadłam, wspaniale się prezentuje!
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...