czwartek, 10 kwietnia 2014

Ciasto czekoladowe na białkach


Składniki :
  • szklanka białek - 21 dag
  • 20 dag mąki
  • 21 dag cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 15 dag czekolady deserowej- u mnie gorzka
  • 5 dag masła


Przygotowanie :
  1. Czekoladę pokruszyć i rozpuścić w łaźni wodnej, w garnuszku utrzeć masło i dodać przestudzoną czekoladę - utrzeć na puszystą masę
  2. Białka ubić na pianę, dodać stopniowo cukier, później masę maślano- czekoladową - wymieszać łyżką
  3. Mąkę, proszek i kakao połączyć, przesiać i dodawać stopniowo do białek z czekoladą
  4. Ja mieszałam wszystko ostrożnie łyżką, by piana nie opadła. Przelałam do foremki o średnicy 23 cm.
  5. Piec w nagrzanym do temp. 180 stopni C około 30- 40 min. , sprawdzać patyczkiem.
Ciasto dla mnie było trochę za suche, dlatego przełożyłam je dżemem truskawkowym.
Najlepsze po dwóch dniach... Można spokojnie upiec w Wielki Piątek - na Wielkanoc będzie w sam raz  :)





18 komentarzy:

  1. Wytrzeszczu oczy prawie dostałam - te zdjęcia sprawiają, że się rozpływam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. wow! jakie apetyczne:) muszę zapisać ten przepis, bo będę miała białka do wykorzystania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dostałam ślinotoku!!! Uwielbiam takie ciasta! :) Twoje wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być pyszne! Lubię czekoladowe ciasta i lody oblane czekoladą, ale samej czekolady nie:) Twoje ciasto nasunęło mi wspomnienia....Gdy przyjeżdżają moje wnuki na wakacje, jadę z nimi do Nałęczowa, tam mamy kawiarenkę Wedla, a w niej czekoladowa rozkosz:)))) Buziak:)

    OdpowiedzUsuń
  5. no ja nie wiem, nie wiem, czy to dobry pomysł... oglądać i czytać takie rzeczy z samego rana... głodna się zrobiłam, choć śniadanie już zjadłam... wygląda przepysznie i jest świetną alternatywą dla pieguska, który też z białek powstaje, prawda? a jakby go tak jeszcze polać czekoladową polewą, to by była wręcz rozpusta :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale wygląda to ciacho, pyszności :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo smacznie i apetycznie wygląda.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny przepis!! czasami nie wiadomo co z białkami zrobić( oprócz bezów, oczywiście:) a tu takie piękne ciacho można

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepyszne!
    Czekoladowa rozpusta...

    OdpowiedzUsuń
  10. tyleeee kakao tyleee szczęścia <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekolada to coś co mnie wciąga. Najbardziej lubię gorzką. Dodaje sił i jest dobra na stresy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale mnie skusiłaś na takie ciasto. Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. kusisz!:) szczególnie gdy zobaczyłam, że jest przełożone dżemem:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...