wtorek, 8 lipca 2014

Sałatka z kurczakiem w gyrosie w dwóch odsłonach



Składniki :

  • 1 pojedyncza pierś z kurczaka
  • 10- 15 cebulek szalotek w zalewie octowej ( u mnie małe zwykłe cebulki które miałam włożone wg wspomnianego wcześniej przepisu)  lub czerwona cebula
  • pół szklanki ugotowanej, pokrojonej fasolki szparagowej
  • po pół strąka papryki czerwonej, żółtej i zielonej
  • przyprawa gyros, sól, pieprz i oliwa
  • bazylia, estragon - świeże
Przygotowanie :
  1. Cebulki osączyć, fasolkę ugotować i też osączyć, kurczaka pokroić w kostkę i posypać przyprawą i pozostawić na kilka minut, później usmażyć na większej ilości oliwy
  2. Umyte papryki pokroić w kostkę, zioła rozdrobnić
  3. Ostudzoną fasolkę pokroić w krótsze kawałki, wszystkie składniki połączyć, doprawić do smaku solą i pieprzem,wymieszać ostrożnie, polać pozostałą na patelni oliwą i posypać ziołami.


W drugiej wersji zamiast cebulek szalotek użyłam czerwonej cebulki.



Jeśli będziemy robić obie wersje sałatki to podstawowe składniki podwajamy, dzielimy na pół i do jednej wersji dodajemy szalotki, a do drugiej czerwoną cebulę :)
Mnie smakowała bardziej wersja z szalotkami.

25 komentarzy:

  1. Małe cebulki, jak na Twoich zdjęciach, chcę przygotować do słoików na zimę. Już kiedyś to robiłem, ale może masz jakiś fajny przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis na cebulki podałam w trakcie przepisu na sałatkę. Robiłam takie w tamtym roku, ale i w tym miałam trochę takich cebulek i zakonserwowałam już kilka słoików. Nam smakują :)

      Usuń
  2. podoba mi się ten przepisik - świetna jako lunch do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bomba kolorów i witamin. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. gyrosowa to jedna z moich ulubionych sałatek : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Obie wyglądają smakowicie i zdrowo :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze robię z majonezem, ale i te wydają mi się bardzo interesujące :-) Chyba ta z szalotkami bardziej mnie kusi...

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamierzam sprawdzić pierwsza wersje bo aż mi w brzuchu zaburczalo ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialna sałatka w przypadku obu wersji, i te kolory;)
    Zapraszam do mnie http://naturalnemetody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie sałatki zjadam z wielką przyjemnością:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię sałatki z kurczakiem, ale o takim przepisie jeszcze nie słyszałam:) Pewnie smakuje wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Urszulko ! Uwielbiam wszelkiego rodzaju sałatki i lubię jak na talerzu jest zdrowo i kolorowo :)
    Fantastyczne połączenie kolorowych pyszności :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ula,
    poczęstujesz mnie?
    Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu, bierz ile chcesz, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takiej sałatki jeszcze nie jadłam, a wygląda super. Muszę wypróbować koniecznie, zwłaszcza, że teraz na straganach tyle pysznych warzyw.

    OdpowiedzUsuń
  15. smakowite, zrobię wersje z szalotkami, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Obie pyszne :) moje smaki... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. taka sałatka to sama przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ...wersja z czerwoną cebulą dla mnie w sam smak :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo orzeźwiające letnie sałatki.

    OdpowiedzUsuń
  20. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...