czwartek, 10 lipca 2014

Gomashio - sól sezamowa


Składniki :

  • 10 łyżek sezamu
  • 1 łyżka soli morskiej
Gomashio pochodzi z kuchni japońskiej ( goma- sezam, shio- sól )
Używa się go tam zamiast tradycyjnej soli. Przyrządzone z sezamem jest cennym źródłem wapnia : 100 g nasion sezamu zawiera ponad 1000 mg tego składnika. Poza tym sezam ze względu na zawartość sesamolu i sesamoliny zaliczany jest do naturalnych przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki , zapobiegając procesom starzenia się skóry, a także wielu chorobom.


Przygotowanie :
  1. Na rozgrzaną patelnię wrzucamy sól i chwilę prażymy na małym ogniu i dorzucamy sezam
  2. Prażymy kilka minut, cały czas mieszając, aż sezam nabierze lekko złoty kolor
  3. Po uprażeniu i przestudzeniu rozgniatamy w moździerzu lub mielimy w młynku do kawy
  4. Przesypujemy do zamykanego słoiczka


Przyprawę można przygotować nie tylko z sezamu, ale w zależności od upodobań możemy sól łączyć z siemieniem lnianym, pestkami dyni lub słonecznika.
Ja polecam również sól słoneczną :)

Przepis z Palce lizać - dodatek z GW

17 komentarzy:

  1. Ja prażę siemię lniane, ucieram z moździerzu z solą i posypuję kanapki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helen, oczywiście, to tez smaczna sól jest, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. A to ciekawe. Musze spróbować.Masz cudny moździeż. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze nie próbowałam takiej soli, bardzo mnie zaciekawiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  4. kurczę! pierwszy raz spotykam się z taką przyprawą..musi być bardzo fajnym dodatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajny pomysł : )

    OdpowiedzUsuń
  6. super pomysł, już nie mogę doczekać się smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietna rzecz, sale tę sól robię. Wszystkim polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. A możesz podpowiedzieć, do czego takiej soli używać?
    Ja póki co skusiłam się na olej sezamowy, ale nie napawa mnie jakimiś dobrymi uczuciami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często używam zwykłej kamiennej, nieoczyszczonej, pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Noszę się z zamiarem zrobienia gomasio już od kilku lat i ciągle coś mi nie wychodzi. A to taka prostotka przecież jest. Może wreszcie zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, ja szczególnie lubię posypać nią pomidorki...To naprawdę nic trudnego :)

      Usuń
  10. pierwsze słyszę o takiej soli i jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie- totalna bomba! super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Też robię, niespotykany smak.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...