czwartek, 18 grudnia 2014

Rurki z kremem z białek



Składniki:

  • 3 szklanki mąki
  • 3 żółtka
  • 3/4 kostki masła lub margaryny
  • 4-5 łyżek gęstej śmietany do ciasta
  • sól

Przygotowanie:

1. Na stolnicę wysypać mąkę, posolić
2. Dołożyć twardą masło i szybko posiekać nożem
3. W trakcie dodawać po jednym żółtku i ciągle siekać masę nożem
4. Ciasto jest niezbyt elastyczne, dołożyć zatem zimną śmietanę, wyrobić całość szybko mokrymi rękami
5. Ugniatamy ciasto w kulę i można odłożyć na 1 - 2 godz. do lodówki
6. Po tym czasie wałkujemy i kroimy na wąskie i krótkie paski
7. Ciasto nawijamy na metalowe , posmarowane tłuszczem rurki - zwracając uwagę by końce ciasta nie zalepiały końcówek metalowych rurek ( jeśli zalepimy to po upieczeniu nie będzie można ich zsunąć )
8. Pieczemy na złoty kolor. trwa to ok. 20- 25 min ( w zależności od piekarnika)
9. Wystudzone napełniamy ulubionym kremem lub śmietaną. Tym razem będzie to krem z białek.



Masa z białek  do rurek
  • 3 białka 
  • 200 g cukru
  • 125 ml wody
  • sok z połowy małej cytryny lub syrop malinowy
Przygotowanie kremu z białek :


Ze 125 ml wody i cukru gotujemy syrop "do nitki"- u mnie trwało to około 15 min, ale należy uważać, by cukru nie przegotować na karmel - wtedy krem byłby gorzki
Ubijamy białka na sztywną pianę
Tak ubite białka stawiamy na parze ( tzn.w garnku zagotowujemy wodę i na tym garnku stawiamy metalową miskę z pianą ) i dolewamy strużką syrop cukrowy i sok cytrynowy- ubijamy dość długo, bo około 20 min. W ten sposób białka się zaparzą
Taki krem przekładamy do rękawa cukierniczego i napełniamy upieczone, przestudzone rurki. Jest bardzo słodki.


Moje uwagi :

Krem z białek należy ubijać w głębokim naczyniu, ponieważ podczas dodawania syropu z cukru słodka piana bardzo rozpryskuje wokół.
Zamiast rurek można upiec babeczki, albo skorzystać z gotowych. Już wcześniej napełniałam takim kremem podobne rurki.
Z takim kremem smakują też wyśmienicie ptysie.
Przepis znalazłam na forum cincin.cc(od użytkowniczki Beata Sz.)
Elu, to pod Twoją sugestią odszukałam przepis na krem z białek, pozdrawiam :)

12 komentarzy:

  1. Bardzo fajne rureczki :-) super krem. Mam takie foremki, muszę zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. domowe rurki, ach jak ja lubię te małe cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam rurki z takim kremem, ale sama nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię takie rurki z kremem. mniam ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Często piekę babeczki i napełniam je kremem budyniowym lub bitą śmietaną. Kiedyś przepisałam Twój krem do babeczek z serkiem mascarpone i orzechami - ale jeszcze nie próbowałam. Przepisuję równie ten krem do kolekcji. Rurek jeszcze nie robiłam bo nie trafiłam na metalowe rurki w sklepie.. Jak coś zrobię to pochwalę się na blogu. Pozdrawiam Uleńko przedświątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis. Pyszne rurki, ale ja nie dorobiłam się jeszcze tych foremek. Szkoda, że Mikołaj nie pomyślał o takim prezencie dla mnie. Byłyby rurki z kremem, bo przepis już mam.... od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm uwielbiam! A dawno już nie robiłam,chyba skusze się po Świętach:)

    OdpowiedzUsuń
  8. musiały zwojować kubki smakowe domowników! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...