sobota, 21 maja 2016

Serek topiony domowej roboty


Składniki:

  • 20 dag twarogu, u mnie półtłusty
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • sóldowolne przyprawy do smaku
  • 1 łyżka masła, u mnie klarowane
  • około 100 ml mleka, u mnie było 50 ml





Przygotowanie :

  1. Twaróg pokruszyć do miseczki. Przesypać go sodą, przykryć talerzykiem i odstawić, aby zgliwiał, czyli stopił się. Twaróg powinien stać w temperaturze pokojowej przez kilka dni (mój stał 3 dni ). Może w tym czasie zacząć pachnieć podobnie jak sery pleśniowe. .
  2. Po tym czasie w rondelku stopić masło i dodać do niego zgliwiały twaróg. Na bardzo małym ogniu zasmażać go dodając jednocześnie sól, mleko (dla luźniejszej konsystencji) oraz wybrane przyprawy, mieszać by nie przypalić. Gotowy serek przelać do miseczki i odstawić do wystygnięcia.

Tak wyglądał przed zasmażaniem.
Ja dodałam do niego podczas smażenia wędzonej papryki i suszonego koperku.
Ale  każdy może użyć dowolnych, ulubionych przypraw.
Jak tylko wystygnie, podzielę się z Wami moimi wrażeniami smakowymi.

Serek zastygł, próbowałam jest pyszny. Więcej mleka do mojego sera nie było potrzeba niż 50 ml, dodając więcej mleka będzie miękki. Mój po wyjęciu z lodówki raczej smarował się trudno, a raczej kroiłam go na chleb...
przepis stąd 

12 komentarzy:

  1. świetny pomysł z tym domowym serkiem topionym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama taki robi, jest pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwykle zwróciłem uwagę na świetne zdjęcia. Ser topiony domowej roboty znam. Teściowa robi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem w tej szczęśliwej sytuacji, że mam termomix i on mi od czasu do czasu sam robi taki serek. Nie wiedziałam, że można inaczej. Na pewno podam przepis znajomym. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. pamiętam jak robiłyśmy podobny, ale to były czasy gdy w sklepach nic nie było
    Dzięki za przypomnienie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowe najlepsze, wiemy przynajmniej co jemy

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubie serki topione. A domowy to juz w szczególności:)
    uściski

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę przyznać, że jeszcze takiego serka nie robiłam, ciekawy przepis...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  9. kiedyś bardzo lubiłam serki topione póki nie przeczytałam składu :O
    Taki domowej roboty musi być o niebo lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie wygląda o pewnie tak smakuje. Pozdrawiam Zosia

    OdpowiedzUsuń
  11. Robilam taki, tyle ze bez masla, kiedy sie odchudzalam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo apetyczny efekt końcowy:) Zwykle ciężko mi znieść zapaszek, kiedy ser gliwieje, ale sprawa jest warta zachodu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...