czwartek, 2 czerwca 2016

Młoda kapusta zasmażana


Młodą kapustę można robić na wiele sposobów, a ta wersja jet prosta i smaczna. 
A jeśli zrobimy do tego kopytka, będziemy mieć pyszne danie obiadowe.
I to jest moja propozycja :)



Składniki :

  • główka białej, młodej kapusty
  • 1-2 cebule
  • masło klarowane
  • koper
  • kilka plastrów kiełbasy lub boczku, ale niekoniecznie
  • sól, pieprz, czerwony ocet winny, ewentualnie łyżka przecieru pomidorowego
  • mąka, cukier
  • marchew i pietruszka ( można użyć garść  suszonych)


Przygotowanie :

  1. Kapustę pozbawioną zbędnych liści kroimy nożem, raczej grubo
  2. Myjemy i wrzucamy pokrojoną na wrzątek, chwilę gotujemy pod przykryciem i odcedzamy najlepiej na durszlaku
  3. Wlewamy ponownie około szklanki wody, dodajemy ewentualnie suszone warzywa, pokrojoną cebulę i wsypujemy kapustę, jeśli dodajemy młode, świeże warzywa to ścieramy na tarce i dodajemy je gdy kapusta lekko zmięknie
  4. Kiedy kapusta jest prawie miękka, ale jeszcze chrupka dolewamy około 2 łyżek octu, (wtedy też można dorzucić łyżkę koncentratu pomidorowego, albo dodać więcej zamiast octu) doprawiamy do smaku solą, pieprzem i ewentualnie cukrem
  5. Przesmażamy na maśle pokrojoną kiełbasę lub boczek, można dodać jeszcze jedną cebulę -smażymy wszystko razem chwilę, a potem dokładamy do kapusty i mieszamy dokładnie
  6. Na patelnię dajemy kopiastą łyżkę masła, a kiedy się rozpuści wsypujemy około 2 łyżek mąki, mieszamy razem, chwilę smażymy i przekładamy zasmażkę do kapusty
  7. Całość dokładnie mieszamy i posypujemy koperkiem.

Kapusta najlepsza jak dla mnie na drugi dzień. Powinna być lekko kwaśna i ciut słodka, taką lubię najbardziej...


                                              U mnie dziś z kopytkami.


20 komentarzy:

  1. Od dawna za mna chodzi taka kapusta, bosz musze zrobic:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis, skorzystam, bo lubię mięsiwo:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota! uwielbiam młodą kapustkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak zrobiona kapusta jest bardzo smaczna.W sezonie bardzo często gości u nas na stole.Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna propozycja :) z pewnością skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię, oj! lubię taką kapustkę...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  7. To bardzo smaczny przepis, też podobnie przyrządzała moja mama. Zapomniałam, że z kopytkami! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. taka typowo wiosenna, pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam taką kapustkę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę zrobić! Uwielbiam młodą kapustę. Udanego weekendu!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  11. Młoda kapustka to klasyka wiosenna.
    Lubię kapustę z mięsem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O tej porze roku młoda kapustka obowiązkowo musi gościć na stole. U mnie bez boczku i kiełbasy.
    Cieplutko pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kapustka wygląda pysznie:) Uwielbiam:)
    Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
    Pozdrawiam:)
    Iza.

    OdpowiedzUsuń
  14. do młodej kapusty mam słabość :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam młodą kapustę zasmażaną, pychota. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda przepysznie, aż się głodna zrobiłam, dzisiaj to przygotuję według twojego przepisu, zapraszam takze do mnie po stare przepisy http://przepisybabci.com

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam takie pyszności :) najlepiej jeszcze z szarymi kluskami albo kopytkami :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze w tym roku nie jadłam zasmażanej kapustki, muszę to nadrobić ;):-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszny miałaś obiad, coś w sam raz,dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...