piątek, 10 lutego 2017

Recenzja "Zieleniny bez glutenu" i chleb jaglany


"Zielenina bez glutenu" to moja pierwsza książka kucharska która traktuje o diecie bezglutenowej.
Brakowało mi takiej, bo w mojej rodzinie pojawił się problem nietolerancji glutenu i zaczęłam poszukiwać prostych przepisów.


Przepisy w książce podzielono wg pór roku.
To duża wygoda, bo łatwo znaleźć przepisy które są aktualne, sezonowe. Mamy więc tu przepisy na wiosnę, lato, jesień i zimę. Są propozycje menu na śniadania, obiady, kolacje oraz desery. 
Produkty w nich oryginalne, często zaskakujące, ale użyte do prostych przepisów, którym podoła każdy z nas. Dania oparte na kaszach, warzywach, owocach i świeżych ziołach.
Dodatkowo każdy przepis ma ilustrację.
Moje książki kucharskie zawierają przepisy tradycyjne, takiej mi brakowało. Będzie moim "rodzynkiem" :)


Upiekłam chleb wg przepisu jaki znalazłam w książce:

Składniki :
  • 1/4 szklanki kaszy jaglanej
  • 1 łyżeczka świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 100 g mąki ziemniaczanej
  • 100 g mąki z amarantusa
  • 200 g mąki gryczanej
  • 1 łyżeczka zmielonej babki płesznik, dałam nasiona kminku
  • 1/2 szklanki wody
  • 2 łyżki oleju 

Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną zalewamy 1 szklanką wody, gotujemy do miękkości na małym ogniu pod przykryciem ok. 15 min.
  2. Kaszę przekładamy do naczynia w którym w którym będziemy wyrabiać ciasto na chleb- można to zrobić w robocie kuchennym z hakiem
  3. Wlewamy wodę i olej, dodajemy drożdże i mieszamy aż się rozpuszczą 
  4. W misce mieszamy mąki, solą i kminek. Dodajemy  do mokrych składników
  5. Wyrabiamy aż powstanie dobrze połączone, ale mocno klejące ciasto. Odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia 
  6. Po tym czasie przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i odstawiamy do ponownego wyrośnięcia
  7. Gdy ciasto wyrośnie do brzegu foremki wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190*C. Pieczemy ok. 35 min, w moim piekarniku 45 min.
  8. Wyjmujemy z foremki i studzimy na kratce.
Wg mnie do pieczenia tego chleba można dodać ciut więcej soli.
Najlepszy na następny dzień gdy wystygnie.
Chleb z kaszą jaglaną ma swój specyficzny smak, dla tych co muszą wystrzegać się glutenu na pewno przepis przydatny.



Do przepisów bezglutenowych będę zaglądać i jeśli tylko coś "upitraszę" to na pewno tu się pojawi :)

A kto już teraz potrzebuje takiej pozycji to polecam, kupić można na www.taniaksiazka.pl



5 komentarzy:

  1. Chętnie skorzystam z Twojej propozycji chlebowej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi sie ten przepis na chleb! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chlebek wygląda znakomicie. Może się skuszę. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały chlebek ! Jak piec, to tylko taki ! A książka mnie kusi. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przy diecie bezglutenowej,każdy taki pomysł jest na wagę złota :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...