piątek, 28 kwietnia 2017

Czekoladowe ciasto gryczane na oleju



Jeśli musimy rezygnować z mąki pszennej, a uwielbiamy piec i jeść ...ciasta to może ta propozycja wyda się Wam ciekawa:)



Składniki:
  • 1 szklanka mąki gryczanej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 2-3 łyżki cukru 
  • 3 łyżki kakao
  • 1/3 szklanki oleju (u mnie rzepakowy)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka octu
  • 1 dużo żółtko
  • 1 szklanka przegotowanej, ostudzonej wody z sokiem malinowym ( u mnie rozcieńczenie pół na pół, ale może być wieksze)


Przygotowanie:
  1. Połącz ze sobą suche składniki w misce
  2. Dodaj mokre składniki tzn. ocet, olej, wodę i żółtko, dokładnie wymieszaj
  3. Przelej masę do foremki wysmarowanej tłuszczem 
  4. Piecz ok. 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180*C. Po upieczeniu można posypać cukrem pudrem.

przepis stąd



Piekłam w prodiżu, w foremce o wymiarach 12 x 9 cm
Nie używałam robota, a składniki mieszałam energicznie łyżką.
Jeśli upieczemy z podwójnej ilości składników otrzymamy dość spore, a co ważne łatwe do upieczenia ciasto.
Ciasto udaje się też bez jajka.
Następnym razem wypróbuję zastąpić mąkę gryczaną - pszenną, powinno też się udać :), poinformuję Was o efekcie.
Piekłam- ciasto z mąką pszenną nie było zbytnio udane...

7 komentarzy:

  1. Pyszne ciacho :) Mam mąkę gryczana i lubię ją wykorzystywać w wypiekach :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chetnie skirzystam z tego przepisu.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, i ja chętnie upiekę takie pyszności... Ale mi smaka na noc narobiłaś, wygląda obłędnie i pewnie też tak smakuje!! Pozdrawiam wiosennie i zapraszam do moich kącików! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. super ciacho :) w sam raz do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...