poniedziałek, 20 listopada 2017

Kotlety ziemniaczano-marchwiowe


Składniki :

  • 4 średnie ziemniaki
  • 3 marchewki
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól, pieprz, papryka mielona ostra
  • 2 cebule
  • tłuszcz do smażenia
  • ewentualnie jajko
  • bułka tarta



Przygotowanie :
  1. Ziemniaki i marchewki ugotować, najlepiej w łupinkach, po ugotowaniu obrać i zmielić
  2. Jedną cebule pokroić drobno, a drugą w pół plasterki
  3. Cebule pokrojoną drobno zeszklić na oleju i dodać do masy ziemniaczano-marchwiowej, doprawić solą, pieprzem, papryką, dodać mąkę - wyrobić dokładnie łyżką
  4. Formować kotlety łyżką, obtaczać w bułce, ewentualnie w roztrzepanym jajku i smażyć na rumiano z obu stron
  5. Po usmażeniu kotletów to samo zrobić z cebulą pokrojoną w pół plasterki.


                          Kotlety podałam do czerwonych buraczków.


Kotleciki są smaczniejsze gdy przed obtoczeniem w bułce zamaczamy je w roztrzepanym jajku. Ale to jest trochę trudne, bo kotleciki są b. miękkie.

Mnie udało się to tylko częściowo :)

Z kapustą też będą pyszne. Szczególnie gdy nie jadamy mięsa.
                          


    

16 komentarzy:

  1. Podoba mi się przepis z dodatkiem marchewki. Krokiety przygotowuję tylko raz w roku - na Wigilię. Są to klasyczne kotleciki ziemniaczane. Będzie fajna odmiana.

    OdpowiedzUsuń
  2. ach! ach!! chodzą za mną placki... aj aj... jestem na chorobowym może jutro coś zrobię ? :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię takie tylko z ziemniaków . Z dodatkiem marchewki spróbuję . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie czy do placuszków dyniowych jak zrobię z cukinii zamiast mąki pszennej mogę dać mąkę kukurydzianą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, powinny się udać. Może tylko po dodaniu mąki odczekać chwile by mąka dobrze się wchłonęła. Ale te kotleciki-placuszki są z marchewki.

      Usuń
    2. Dzięki :)
      Wiem, wiem, ale wolałam zapytać tutaj niż w twoim przepisie z placuszkami dyniowymi bo może być nie zauważyła pytania? :))))
      Dzięki [buziaki}

      Usuń
  5. Jeszcze takich nie jadłam, ale apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł, wypróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takich jeszcze nie jadłam, ale pomysł pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł, na pyszne placuszki -:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy pomysł na połączenie ziemniaków i marchewki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...