poniedziałek, 19 marca 2018

Babka piernikowa


                        To ciasto można zarobić wcześniej, a upiec dopiero na Święta.

Składniki :

  • 25 dag miodu 
  • 12 dag masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 kg mąki pszennej
  • 1/3 szklanki piwa
  • 3 jajka
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • przyprawa piernikowa- wg uznania


Przygotowanie :
  1. Miód, masło i cukier zagotuj, gdy ostygnie dodaj mąkę, sodę, piwo, sól, przyprawę- wyrób- odstaw na co najmniej tydzień w chłodne, ciemne miejsce - najlepiej do lodówki
  2. Po tym czasie wyłóż na blaszkę o wymiarach 25 cm x 40 cm, dokładnie wyrównaj z wierzchu uciskając je
  3. Piecz w temp. 170*C przez ok. 30-40 min.
  4. Sprawdzić patyczkiem czy upieczone.

Piekłam w foremie na babkę z kominem.
Przepis z kolorowej gazety.
Smakiem przypomina dawne ciastka"Katarzynki"
Przez to długo zachowuje świeżość.

18 komentarzy:

  1. Wspaniała!
    Na pewno kiedyś ją upiekę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka domowa babka jest na pewno pyszna. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis, wypróbuję kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O rety, ale narobiłaś mi ochoty na taką babeczkę. Uwielbiam zapach i smak piernika.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smakowicie. Zapiszę sobie Twój przepis i być może uda mi się ją zrobić w tym roku na święta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowna i niezwykle smakowita babka <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wygląda, na pewno również super smaczna.
    Wiosenne pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smakowicie. Zapiszę przepis...pozdrawiam serdecznie,,,,

    OdpowiedzUsuń
  9. Babki mi zawsze wychodza z zakalcem. Nie wiem co robie zle

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała :) Idealna na świąteczny stół :)

    OdpowiedzUsuń
  11. śliczna, ja upiekłam dzis w ramach treningu orkiszową :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna... cudownie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...