środa, 23 maja 2018

Zupa truskawkowo-rabarbarowa z cynamonem


Nastał sezon na truskawki i rabarbar.
Truskawki częściej goszczą w mojej kuchni, rabarbar rzadziej, ale tym razem połączyłam je w jedno i wyszła mi smaczna zupa.



Składniki :


  • 10 łodyg jak najbardziej czerwonego rabarbaru
  • ok. 25 dag truskawek
  • mała laska cynamonu
  • cukier
  • makaron

Przygotowanie :
  1. Rabarbar i truskawki dokładnie umyć, truskawki pozbawić szypułek
  2. Rabarbar pokroić w kostkę i wrzucić do ok. 1 i 1/2 l. wody
  3. Po krótkim zagotowaniu rabarbaru, przecedzić go i odrzucić, a wodę pozostawić do dalszego gotowania w niej pokrojonym truskawek, dodać cynamon, szczyptę soli (można pominąć) i cukier wg uznania 
  4. Chwilę gotować razem, ale tak by nie rozgotować truskawek
  5. Wcześniej ugotować makaron, podawać razem. 

                  Zupę można wzbogacić śmietaną, dodać do zupy na talerzu, nie gotować.       

5 komentarzy:

  1. Ale ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadłam zupy owocowej. Kiedys była popularna w moim rodzinnym domu . Wygląda apetycznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zadkoczona. Nigdy nie pomyślałam, że z truskawek można zrobić zupę: )

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha :D Bardzo lubię od czasu do czasu, w owocowym sezonie zjeść zupę owocową. U mnie troszkę inna wersja, bo lekko zagęszczana, zabielana śmietanką :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka niesamowita kolorowa i smaczna zupa;
    wspaniały przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...