czwartek, 19 lipca 2018

Biszkoptowe z brzoskwinią


Owoców mamy już pełny wybór. 
Tym razem "zajęłam" się brzoskwiniami :)



Składniki na ciasto:

  • niepełna szklanka mąka pszennej
  • 3 jajka
  • połowa szklanki drobnego cukru
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki wody

Przygotowanie :
  1. Do miski wbić białka, żółtka pozostawić
  2. Białka ubić na sztywną pianę
  3. Do ubitych białek wsypać stopniowo cukier i dodawać kolejne żółtka- ucierać, w trakcie dodać wodę- ubić na puszystą masę
  4. Wlać do okrągłej formy o średnicy 25 cm, upiec w temp. 180*C
  5. Po wystudzeniu posmarować ciasto powidłami
  6. Śmietanę ubić z cukrem pudrem ( ilość cukru wg uznania), rozsmarować na powidłach, poukładać owoce ( ja pokroiłam, ze świeżych zdjąć skórkę)
  7. Galaretkę rozpuścić wg przepisu, gdy już będzie tężeć- polać nią owoce ułożone na śmietanie.

Dodatkowo:
owoce brzoskwini z puszki, a jeszcze lepiej świeże, brzoskwiniowa galaretka,
powidła śliwkowe, śmietana tortowa 500 ml- 36% + cukier puder.

Można użyć innych owoców, wybór jest teraz duży.

13 komentarzy:

  1. Jestem dziwnym przypadkiem bo nie lubię ciast z galaretką- wszyscy w rodzinie to wiedzą, ale wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że robisz ciasta, jakie i ja lubię, lekkie i niezbyt słodkie. Akurat przydałby mi sie kawałek do porannej kawy:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię takie ciasta

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda mega pysznie :) Poprosze o kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne ciasto. Bardzo takie lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie wygląda to ciacho, tak radośnie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie ciasta. mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto wygląda smakowicie :) Jutro pierwszy raz mam zamiar zmierzyć się z beza ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Apetyczne ciasto, śliczna serweta i przyjęcie przy kawie gotowe!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zabieram przepis , bo brzoskwiń będzie u nas sporo.Ciasto widac , że jest lekkie i delikatne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...