wtorek, 17 lipca 2018

Konfitura śliwkowa z Dżemofixem


Śliwkowych szaleństw ciąg dalszy.

Po niefortunnym użyciu cukru 1:1 do konfitury truskawkowej, tym razem postanowiłam wypróbować Dżemofix.




Składniki :


  • 1 kg śliwek
  • 1 opakowanie Dżemofixu  2:1 ( na 1 kg owoców - 50 dag cukru)

Postąpiłam dokładnie tak jak podano na opakowaniu Dżemofixu.
Z kilograma śliwek uzyskałam 4 małe słoiczki konfitury.

Przygotowanie :

  1. Wypestkowane śliwki i rozdrobniłam, zasypałam Dżemofixem
  2. Dokładnie rozmieszałam całość i pozostawiłam tak śliwki na 15 min. ( tego nie było w przepisie na opakowaniu), 
  3. Po tym czasie gotowałam dobrą chwilę ciągle mieszając
  4. Zasypałam cukrem, ponownie gotowałam wg przepisu 1-2 min.
  5. Zestawiłam z ognia i mieszałam do momentu, aż zanikła piana ( u mnie nie było jej wiele)
  6. Gorącą masę rozlałam pod dekielek do czystych, suchych słoiczków, przykryłam suchymi, czystymi dekielkami
  7. Przykryłam grubym ręcznikiem do wystygnięcia słoiczków.

Na opakowaniu napisano, że Dżemofix jest produktem bezglutenowym.
Nie było z nim żadnego problemu, konfitura udana i smaczna.
Oczywiście można zrobić metodą tradycyjną zagęszczając przez wysmażanie, ale mnie często śliwki po prostu się przypalały :( 

11 komentarzy:

  1. Z pewnością smaczna. Mniam, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Własnie mam śliwki w ogrodzie i pewnie zrobi wg Twojego przepisu:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż slinka leci :) Takie pyszności to ja rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Konfitury to dobra rzecz, z herbatką w zimne zimowe wieczory poprawiaja nastrój. Opracowałam wersję dla leniwych. Wypestkowane, zasypane cukrem 1:1 wstawiam do piekarnika ,gdzie sie prażą. Sesja trwa 2-3 dni. SĄ PYSZNE A ROBOTY NIEWIELE. POZDRAWIAM!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham śliwki! Za dżemami nie przepadam, choć kiedyś zjadałam je hurtowo, natomiast prawdziwe powidła śliwkowe wywołują u mnie do dziś szybsze bicie serca !
    W kuchni już czekają śliwki, które trafią dziś do ciasta ;)) pozdraam

    OdpowiedzUsuń
  6. Robię śliwkową, lubię...nie przykrywam ręcznikiem tylko odwracam do góry dnem na jakieś 15 min. serdeczności posyłam Ula...

    OdpowiedzUsuń
  7. domowe konfitury to jest to!!! jaka śliczna łyżeczka

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię konfitury śliwkowe :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...