poniedziałek, 13 sierpnia 2018

Kiszone pomidory


Nigdy jeszcze nie robiłam kiszonych pomidorów.
Ciekawość zwyciężyła i oto słoiczki z pomidorkami, koktajlowymi.


Składniki :

  • pomidorki, u mnie koktajlowe, ale mogą być również np. paprykowe-jeszcze lepsze
  • chrzan, kiście kopru, czosnek
  • woda plus sól
Przygotowanie :
  1. Pomidorki umyć, przygotować solankę, taką jak do ogórków kiszonych tzn. 1 łyżka soli niejodowanej na 1 l. wody
  2. Chrzan, czosnek obrać, ewentualnie rozdrobnić
  3. Do umytych słojów wkładać pomidory i przyprawy, zalać przegotowaną solanką
  4. Zakręcić suchymi, czystymi dekielkami
  5. Przez kilka dni obserwować czy zbyt gwałtownie nie fermentują, po tym czasie przenieść w chłodne, ciemne miejsce.

Nie wiem jak będą smakować? Podobno takie pomidorki są bardzo zdrowe, jak każde kiszonki. 
Podzielę się wrażeniami jak zakisną i spróbuję...

16 komentarzy:

  1. Spadłaś mi z nieba :)
    Oglądałam jakiś czas temu serie programów pt.,,Smaki chin" czy jakoś tak i zwróciłam uwagę, że oni wszystko kiszą. Zdumiałam się nad pomidorami i rzodkiewkami :) Też wypróbuję, dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie kisiłam pomidorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, takich jeszcze nie robiłam ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł! Ciekawe jak będą smakowały?

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne są takie pomidorki :) Bardzo dobry przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie robiłam jeszcze kiszonych pomidorków, ale na pewno zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam z babcią ostatnio ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaskoczyłaś mnie, nie pomyślałabym aby kisić pomidory !
    Wypróbuję przepis !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się doskonale, bardzo lubię wszelkie kiszonki. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawa propozycja; jeszcze nigdy nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o kiszonych pomidorach, chyba zaproponuję mamie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają bardzo apetycznie i kolorowo.
    Dodadzą koloru na stole :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ mnie zaintrygowałaś! Ciekawa jestem jak będą smakować. Napisz koniecznie o swoich wrażeniach!
    Kilka lat temu odkryłam kiszone cytryny bardzo popularne w kuchni marokańskiej. Choć jeść jak ogórki ich nie można, za to już niewielka ilość skórki takich cytryn dodaje niezwykłego aromatu potrawom ;))

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy takich nie jadłam... A pomidorki uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...