czwartek, 20 września 2018

Krem śliwkowo-czekoladowy


Jako, że jest urodzaj owoców proponuję zrobienie smacznego kremu.



Składniki :

  • 2 i 1/2 kg śliwek
  • ok. 1/2 kg cukru
  • 3 czekolady gorzkie po 10 dag

Przygotowanie :
  1. Śliwki umyć i wypestkować rozdrobnić, zagotować dodając cukier
  2. Wystudzić i zmiksować
  3. Ponownie zagotować do zgęstnienia, dodać pokruszoną czekoladę i gotować jeszcze ok. 20 min
  4. Gorącą masę nalewać do słoiczków pod sam dekielek, zakręcać.

Przepis znalazłam w Moje gotowanie ekstra 1/2015
Krem przygotowałam z 1 kg śliwek i 1 czekolady.
Wyszły mi tylko 2 małe słoiczki :(
Warto zatem zrobić choć z ilości podanej w przepisie.
Otrzymamy może 4-5 słoiczków pysznego kremu.
Jego smak jest słodko-kwaśny. Dla mnie b.smaczny.
Można nim przekładać ciasta lub smarować słodkie pieczywo.

5 komentarzy:

  1. Raczej nie pokażę tego wpisu Mężusiowi, bo już jutro ogołociłby resztę śliwek i pojechał do sklepu po czekoladę :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe połączenie śliwek z czekoladą , na pewno krem jest smaczny. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis - jadę dzisiaj po śliwki i zrobię parę słoików według Twojego przepisu- już zrobiłam dżem sliwkowy z cynamonem - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam śliwki na różne sposoby i czekodżem również ale w przepisie było kakao więc zastosowałam się do przepisu. Wyszedł bardzo smaczny. Wypróbuję również Twój przepis z czekoladą. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, kusisz takimi smakołykami.
    Pozdrowionka.:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...