środa, 19 września 2018

Zupa z cieciorką i grochem łupanym


Składniki :

  • szklanka suchej cieciorki
  • 1/2 szklanki suchego grochu łupanego
  • mała cebula
  • liść laurowy, kilka ziaren pieprzu
  • 5 średnich ziemniaków
  • włoszczyzna
  • olej do smażenia
  • gałązka świeżego lubczyku
  • sól, pieprz, majeranek


Przygotowanie :

  1. Cieciorkę ugotowałam wg przepisu, groch namoczyłam na noc
  2. Do garnka z wodą wrzuciłam pokrojone ziemniaki i namoczony groch oraz pokrojoną cebulę, liść laurowy i ziarnisty pieprz - gotowałam
  3. Startą marchew przesmażyć na oleju, dodać do zupy, wrzucić pokrojony seler, pietruszkę, gałązkę selera i lubczyku oraz ugotowaną cieciorkę - dogotować do miękkości warzyw
  4. Doprawić do smaku solą, pieprzem mielonym, majerankiem
  5. Kto lubi już na talerzu doda do zupy łyżkę śmietany.


Z tych składników otrzymałam zupę dla 5 osób.

6 komentarzy:

  1. JUż taka w jesiennym klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa zupka, takiego połączenia strączkowych jeszcze nie jadłam, koniecznie musze spróbować :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z cieciorką nie jadłam, a wiem, że warto.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widać , że smakowita. Uwielbiam wszystkie zupy. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie takie zupki, zwłaszcza jesienią :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis. Zaczynają się chłody, jak znalazł.:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...