wtorek, 26 lutego 2019

Smalec wegański


Składniki :

  • 1 puszka fasoli lub 1 i 1/2 szklanki ugotowanej
  • 4 suszone śliwki
  • 2 cebule
  • 1 goździki, 1 ziarno jałowca, 2 liście laurowe
  • 1/2 łyżeczki majeranku
  • 2-3 łyżeczki oleju do smażenia
  • sól, pieprz świeżo mielony
  • 1 łyżka sosu sojowego


Przygotowanie :
  1. Na rozgrzanym oleju przesmażyć cebulkę z dodatkiem goździka, jałowca i liści laurowych
  2. Gdy cebulka się zeszkli, zbrązowieje- przyprawy wyjąć
  3. Fasolę zmiksować na gładką masę dodając sól, pieprz, sos sojowy i majeranek oraz 1/4 szklanki zimnej wody -odstawić. Śliwki pokroić w spore kawałki
  4. Podsmażoną cebulkę oraz śliwki dodać do fasoli, całość zmiksować krótko na małych obrotach
  5. Doprawić ponownie jeśli potrzeba solą, pieprzem, czy sosem  sojowym. Schłodzić w lodówce.

                         Smalec smakuje z ogórkiem kiszonym :)

Jeśli zrobimy go z połowy składników to dla rodziny 2 osobowej będzie w sam raz.
Trwałość smalcu ( w lodówce ) nie jest dłuższa niż tydzień.

Przepis stąd

10 komentarzy:

  1. Jadłam, pycha! Nie rozumiem jedynie, dlaczego nazywa się to smalcem a nie zwyczajnie pastą z fasoli ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego smalcu jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa jestem smaku bo nigdy nie jadłam takiego

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam :) Lepszy niż klasyczny!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś jadłam ale zbyt bardzo smakiem przypominał klasyczny smalec :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam i nawet mi smakował...
    Moc pozdrowionek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa propozycja, Ciekawe czy mięsożerca da się nabrać?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...