środa, 19 czerwca 2019

Ogórki małosolne z ostrą papryczką


W poszukiwaniu nowego smaku ogórków kiszonych, małosolnych zrobiłam  eksperyment.
Przygotowałam je trochę inaczej niż zwykle. Dodałam ostrą papryczkę :)


Składniki :


  • ogórki
  • koper, chrzan, czosnek
  • sól- 1 łyżka na litr wody
  • 2 ostre papryczki na słoik litrowy
Przygotowanie:
  1. Umyte ogórki włożyć do słoików uciskając je ściśle, przekładając koprem, obranym chrzanem, czosnkiem
  2. Do gorącej wody dodałam sól i rozmieszałam ją dokładnie
  3. Do każdego słoja dodałam po 2 papryczki, zalałam wodą i zakręciłam słoje
  4. Pozostawiłam na 3 dni.


Po 3 dniach spróbowałam jaki smak mają moje ogórki.



Wg mnie mogłam dodać jeszcze co najmniej jedną papryczkę, smak byłby może ostrzejszy, a o taki mi chodziło...


Można użyć gotowej Przyprawy do Konserwowania Ogórków- Cykorii.
A na pewno kilka słoików tradycyjne kiszonych ogórków na zimę zrobię ze świeżą, ostrą papryczką. Do małosolnych użyłam suszonej.

7 komentarzy:

  1. fajny pomysł z tą papryczką, dodam następnym razem

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno będą dobre . Pozdrawiam cieplutko 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam małosolne, a ta papryczka jeszcze podkręci je, super ;) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak , już najwyzsza pora zabrać się za ogórki. Spróbuję Twój przepis 😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  5. O! Takiego sposobu nie znałam. Warte spróbowania :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znałam takiego sposobu na ogórki, bardzo mi się podoba. Kiedyś nie lubi lam chrzanu, ale jednak zaczęliśmy się kumplować. hehe Bardzo fajny przepis i urocze zdjęcia. Miłego weekendu. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiamy z M. ogórki małosolne.
    Wypróbujemy Twoją propozycję.
    Serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...