sobota, 6 lipca 2019

Chleb na wodzie z ogórków kiszonych


Woda z kiszonych ogórków nie była problemem. 
Jak tylko zjemy ogórki - kiszę następne. Wykorzystałam wodę z ogórków małosolnych.
Mam jej dostatek :)


Zaczyn :
  • 2 szklanki ciepłej wody
  • 60 g drożdży
  • 1 płaska łyżeczka cukru
  • 1 szklanka mąki żytniej razowej ( ja dałam pytlową)
  • 1 szklanka mąki pszennej chlebowej

Przygotować zaczyn i pozostawić na 15 min. do wyrośnięcia.



Ciasto właściwe :


  • 4,5 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 1 szklanka wody w której kisiły się ogórki
  • 3 łyżki oleju


Przygotowanie:


  1. Do wyrośniętego zaczynu dodać po kolei składniki ciasta właściwego 
  2. Wyrobić robotem z hakami. Ciasto umieścić do dwóch keksówek / wysmarowanych tłuszczem i posypanych bułką tartą /
  3. Wierzch smaruję wodą, aby chleb nie pękał
  4. Zostawiamy w keksówkach na 20 min.
  5. Posypujemy czym chcemy, ja posypałam sezamem. Piec w 200 *C przez 1 godz.
  6. Po upieczeniu od razu wyjąć z foremek na kratkę do wystudzenia.

Upiekłam tylko jeden chlebek, bo nie bardzo przemawiał do mnie ten przepis. Ale chlebek okazał się smaczny, a przepis prosty, szybki i na pewno warto go powtórzyć. Dodałam również przeciśnięty ząbek ukiszonego czosnku.
Piekłam w foremce 36 x 12 cm.

przepis znalazłam u Marysi

13 komentarzy:

  1. Słyszałam o nim - to musi być ciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem jego smaku i może kiedyś go upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały chlebek... Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię go często. Ostatnio pokazywałam na blogu . Pozdrawiam serdecznie ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to Ty mnie Marysiu skusiłąś na upieczenie:)
      pozdrawiam.

      Usuń
  5. Taki chlebek musi być pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki piękny chleb! Wody z ogórków i ja mam pod dostatkiem, jeszcze dojadamy te zimowe (w tamtym roku zrobiłam chyba ze 100 słoików), a już są dobre do kiszenia nowe. Ten przepis jest wymarzony dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. woow piękny chleb! i super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładnie wyrósł w pieczeniu, o takim nie słyszałam. Próbowałam swoich sił w pieczeniu chleba mieszanego i o dziwo wyszedł. Własny wypiek to jest to - pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda znakomicie. Z pewnością jest pyszny. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...