poniedziałek, 16 września 2019

Dżem z winogron i węgierek



Miałam kilka kiści dojrzałego winogrona czerwonego i zielonego, super słodkiego. Nie było na nie amatora...
Pomyślałam co by zrobić z nich dżem. Chyba nigdy takiego nie jadłam, tym bardziej byłam ciekawa jaki będzie w smaku ? 
Aby wyszło go trochę więcej dodałam śliwek.



Składniki :

  • 50 dag wypestkowanych śliwek
  • 70 dag winogron białych i czerwonych
  • Dżemix uniwersalny 3:1

Przygotowanie:
  1. Umyte śliwki  pokroiłam dość drobno 
  2. Winogrona wsypałam do garnka, wlałam ok.1/4 szklanki wody, przykryłam pokrywką i zagotowałam
  3. Gdy owoce prawie się rozleciały przecisnęłam je przez sito pozostawiając na nim skórki i pestki w ten sposób zostało mi 500 ml soku
  4. Do garnka wsypałam pokrojone śliwki, wlałam sok z winogrona, wymieszałam, całość przestudziłam 
  5. Do takiej masy wsypałam  Dżemix, wymieszałam - gotowałam chwilę mieszając by śliwki prawie się rozpadły 
  6. Wsypałam 15 dag cukru i gotowałam, od momentu wrzenia ok.2 min.
  7. Wlałam dżem do suchych czystych słoiczków po sam brzeg i zakręciłam idealnie czystymi dekielkami.

Wg przepisu należało dodać 30 dag cukru, winogrona i śliwki były po ugotowaniu tak słodkie, że dodałam tylko połowę tego co było w przepisie.
Mam nadzieję, że nie wpłynie na czas jego przydatności do spożycia.
Przygotowałam 4 słoiczki dość oryginalnego w smaku dżemu.
Na pewno długo w piwniczce nie postoją :)

9 komentarzy:

  1. Nietypowy dżemik. Wygląda wspaniale. Miłego dnia 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kolor i z pewnością cudowny smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego połączenia jeszcze nie znałam. Na pewno dżemik pierwsza klasa 💜💛💚💙

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno jest pyszny!
    Od tygodnia opycham się węgierkami, nie ma szans by jakaś ostała się do przetworów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne połączenie smaków :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, ten dżemik na pewno jest przepyszny, obłędny. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolorek rzeczywiście niesamowity :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno pyszny. Pracuś jesteś. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...