poniedziałek, 30 września 2019

Pieczeń z mięsa rosołowego


Mięso z rosołu nie zawsze znajduje chętnego by je zjeść:)
Moje nie zalegało długo w lodówce, postanowiłam wykorzystać je do pysznej pieczeni.


Składniki :

  • ok. 20 dag mięsa wołowego - ugotowanego
  • ok.30 dag mięsa z z indyka - ugotowanego
  • 2 duże jajka
  • mała sucha bułka, szklanka mleka
  • sól, pieprz, papryka ostra mielona, gałka muszkatołowa
  • szczypiorek, koperek
  • 2 łyżki roztopionego masła

Przygotowanie:
  1. Ugotowane mięsa pozbawić ewentualnie kości, zmielić
  2. Suchą bułkę namoczyć w mleku
  3. Do mięsa dodać żółtka, przyprawy, odciśniętą bułkę i masło- wyrobić
  4. Białka ubić na pianę i dodać do całości- dokładnie wymieszać
  5. Do foremki wysmarowanej smalcem lub wyłożonej papierem do pieczenia przełożyć masę mięsną, ucisnąć delikatnie mokrą łyżką
  6. Piec ok. 50 min. w temp. 180-190*C

Taka pieczeń będzie tez smakować z grzybami. Jak tylko wybiorę się do lasu i znajdę grzybki to wypróbuję pieczeni z mięsem i grzybami :)
Piekłam w foremce 25 x 12 cm

11 komentarzy:

  1. Pomysłowo wykorzystałaś . Ja często robię pierogi . Pozdrawiam serdecznie 🍄🌿🍁

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczeń wygląda bardzo apetycznie :). Dla mnie -wielbicielki rosołu- ten przepis jest idealny. Z góry dziękuję, bo na pewno go wypróbuję :).

    OdpowiedzUsuń
  3. I to jest świetny pomysł! Bardzo często kombinowałam, co z tym mięsiwem z rosołu zrobić. Czasami stanowiło farsz do pierogów, innym razem wykorzystywałam jako nadzienie naleśników. Pieczeni dotąd nie robiłam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doroto ja tez mam za sobą wiele eksperymentów z wykorzystaniem mięsa z rosołu.
      Znajomi ocenili pieczeń krótko- "pycha" :)

      Usuń
  4. To taki pasztet, podobny robię na święta.Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  5. My pożeramy mięso rosołowe na pniu (a ja to nawet bardzo szybko, żeby mnie nie wrabiali w pierogi :-D), a szkoda, bo ta propozycja jest bardzo apetyczna!

    OdpowiedzUsuń
  6. taki pasztet z chęcią bym zjadła

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...