piątek, 10 stycznia 2020

Krokiety z białym serem na waflu


Pomysł podpatrzyłam gdzieś w internecie, z tym, że tam krokiety miały farsz z pieczarek. Ja zrobiłam krokiety na słodko. Bardzo nam smakowały.
Roboty zdecydowanie było mniej, nie potrzebowałam smażyć naleśników :)


Składniki :

  • wafel (28 cm x 28 cm)
  • ok.10-12 dag białego sera
  • 2 jajka
  • śmietana, cukier, cynamon
  • tłuszcz do smażenia
  • woda do posmarowania wafla

Przygotowanie:
  1. Wafel rozłożyć na desce, posmarować dość obficie wodą
  2. Przygotować farsz z sera, 1 żółtka, cukru, śmietany i cynamonu wg swojego smaku, konsystencja powinna być "mazista"by farsz dał lekko się rozprowadzić na waflu
  3. Roztrzepujemy całe jajko w którym będziemy maczać krokiety
  4. Gdy wafel będzie już na tyle elastyczny, że będzie dał się zwijać bez pękania -rozprowadzany na nim przygotowany ser
  5. Zwijamy ostrożnie dociskając wafel do farszu
  6. Kroimy ostrym nożem na małe kawałki, maczamy w jajku i bułce, smażymy chwilę na rozgrzanym tłuszczu
  7. Możemy posypać cukrem pudrem lub ulubionym słodkim sosem.

Moje uwagi :
  • próbowałam smarować wafel roztrzepanym białkiem, ale wafel nie namiękał tak jak tego oczekiwałam
  • brzegi wafla pozostawiłam wolne by farsz mi nie"wychodził"
  • z jednego wafla i podanej ilości sera uzyskałam 4 krokiety

  • najdłużej zeszło się ze zmięknięciem wafla

         Czy uważacie, że moje krokiety mogą zastąpić pierogi z serem ?

10 komentarzy:

  1. Słyszalam o waflowych krokietach al nigdy nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam jeszcze krokieta na waflu. Ciekawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jadłam ich jeszcze, jakie apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam krokiety, ale takich nie miałam okazji jeść.
    Chętnie wypróbuję przepis :D Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają przesłodko i pomysł ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A to niespodzianka. W życiu nie jadłam takich krokietów.:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...