czwartek, 8 lipca 2021

Cukinia marynowana w occie z papryką

 

Składniki :
  • cukinia
  • sól, cukier
  • ewentualnie żółta papryka
  • gotowe przyprawy do ogórków


Przygotowanie:
  1. Cukinię umyć i jeśli młoda bez ziaren w środku to wystarczy tylko przekroić na pół, a potem każdą połówkę na 4 części wzdłuż
  2. Pokrojoną cukinię ułożyć w słojach przekładając pokrojoną wydrążoną z ziaren papryką
  3. Na wierzchu posypać gotowymi suszonymi przyprawami
  4. Ugotować zalewę, każdy słoik zalać zalewą, wytrzeć brzegi, zakręcić czystymi, suchymi dekielkami
  5. Wstawić do garnka z ciepłą wodą (na wysokość nie powinno jej być więcej jak 3/4 wysokości słoja)
  6. Od momentu zagotowania wody w garnku, gaz zmniejszyłam i gotowałam słoje ok.15 min.
Składniki na zalewę:
  • 1 litr wody
  • 1/2 szklanki octu 10%
  • 2 łyżki soli
  • 3-4 łyżki cukru
  • przyprawy- u mnie gotowe, suszone które można również użyć do kwaszenia ogórków
Jeśli użyjemy ostrej papryczki to uzyskamy ciekawszy, ostry smak cukinii. Może warto wypróbować, ja tak na pewno następnym razem zrobię:)
A ta zalewa z w/w składników jest bardzo delikatna w smaku.

                                   W moim ogrodzie









5 komentarzy:

  1. Pyszności ! Bardzo lubię robić wszelkie przetwory i na pewno zrobię marynowaną paprykę z cukinią. Cieszę się , że mogę zobaczyć też Twoje kwiaty w ogrodzie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skorzystam z przepisu . Co roku mam dużo cukinii i przerabiam ją na różne sposoby. Śliczne masz lilie w ogrodzie. Pozdrawiam serdecznie 🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy przepis i piękne kwiaty

    OdpowiedzUsuń
  4. Cukinię lubię ale marynować nie probowałam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...