wtorek, 14 marca 2023

Śledzie w przecierze pomidorowym z pieczarkami marynowanymi


Dla wielbicieli śledzi mam apetyczny przepis...

Składniki :

  • 600 g solonych płatów śledziowych
  • 250 ml przecieru pomidorowego
  • 2 łyżki keczupu
  • 180 g marynowanych pieczarek w zalewie octowej
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej 
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 liście laurowe
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • sól, pieprz, olej do smażenia
  • 1 duża cebula


Przygotowanie:
  1. Płaty śledziowe wymoczyć, pokroić w paski
  2. Cebulę pokroić w pół krążki i smażyć na głębokim oleju z solą, liściem laurowym i zielem - do zeszklenia cebuli
  3. Dodać mieloną paprykę, cukier do smaku, ok.5 łyżek zalewy z pieczarek, keczup, koncentrat oraz pokrojone i osączone z zalewy pieczarki, wymieszać
  4. Do tej przygotowanej, ostudzonej masy dodajemy pokrojone śledzie- mieszamy
  5. Przekładamy do słoików, przechowujemy w lodówce
  6. W zimnie postoją choć 2-3 tygodnie.


Moje uwagi:
kiedy połączyłam wszystkie składniki w których marynowałam śledzie okazało się, że jest ta niby zalewa za gęsta. Rozcieńczyłam ją dodając zalewy od ananasów.
Eksperyment był trafiony :)
Zalewa pozostała mi bo robiłam sałatkę z kukurydzą, filetem z kurczaka i ananasem właśnie. Przepis już wkrótce... 

Podobny przepis na śledzie znalazłam kiedyś w internecie, ale poddałam go swoim "ulepszeniom".

2 komentarze:

  1. Świetny przepis, zrobię na Wielkanoc i fajnie ze można wcześniej zrobić.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam śledzie w każdej postaci. Robiłam podobne w ajwarze, też polecam :-) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...