czwartek, 27 lipca 2023

Ogórki w miodzie i musztardzie


 Składniki :

  • ok. 2 i 1/2 kg ogórków
  • 3 i 1/2 szklanki wody
  • 3/4 szklanki octu 10 %
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżka soli niejodowanej
  • 3 łyżki miodu
  • płaska łyżeczka kurkumy
  • 4 łyżki musztardy miodowej i sarepskiej ( w sumie 4)
  • liście laurowe, pieprz czarny, ziele angielskie



Przygotowanie :
  1. Ogórki obrać cienko ze skórki, pokroić w plastry- u mnie niezbyt cienkie
  2. Ugotować zalewę z powyższych składników
  3. Wsypać ogórki do garnka z zalewą i gotować do momentu aż będą miękkie
  4. Ugotowane ogórki przełożyć do czystych słojów do których na dno wkładamy po kilka ziaren czarnego pieprzu i ziela angielskiego oraz mały liść laurowy
  5. Zalać gorącą zalewą i zamknąć szczelnie czystymi, suchymi dekielkami, brzegi słoików również muszą być suche
  6. Słoje układamy obok siebie i przykrywamy kocem do dnia następnego, można odwrócić do góry dnem i również przykryć.

inspiracja stąd

Metoda szybka i na ile skuteczna by ogórki nie psuły się w słojach bez pasteryzacji napiszę za kilka dni, po obserwacji.
Smak ogórków bardzo smaczny, te których nie włożyłam do słoika szybko zniknęły, nie zdążyłam zrobić zdjęć...:)

Zrobiłam w ten sam sposób cukinię, ale dałam musztardę sarepską. Smaczniejsze były ogórki z musztardą miodową i sarepską pół na pół.

11 komentarzy:

  1. Te ogorki są świetne , robiłam je bez miodu ,przy okazji spróbuję z miodem, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. To pyszota musi być !!! Aż mi ślinka cieknie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Wszystko ok, nic sie złego nie dzieje. Włożyłam tą metodą cukinię, ale tylko w musztardzie sarepskiej, zalewa wyszła trochę ostrzejsza.

      Usuń
  4. To bardzo ciekawe połączenie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogórki muszą być przepyszne :D Takie słoiki idealnie sprawdzą się w zimie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. A nie można tych słoików normalnie zapasteryzować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ugotowane nie byłyby pewnie tak smaczne jak są :)
      Przepis nie mówi o pasteryzacji.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...